onsdag 9 september 2009

Skoljoggen och skogspromenad

I går gjorde jag ett fatalt misstag. Jag somnade när jag skulle lägga Oscar på förmiddagen och sov i två timmar!! När han och jag sedan vaknade vid lunchtid var jag helt förstörd, hade spränghuvudvärk och kände mig alldeles konstig och seg. Fick inget gjort på hela dagen sen, kom liksom aldrig igång.

Så idag bestämde jag mig för att vara ute och ha Oscar sovandes i vagnen på förmiddagen. Hela skolan var med i "skoljoggen" så jag passade på att följa med och heja lite på barnen.
Här kommer lite bilder från det..

Ida och kompisen sprang fyra varv!

Mycket saft gick det åt, för att släcka allas törst..

Här kommer Linus på upploppet. Han sprang tre kilometer. Det tycker jag är duktigt för en nio åring!

Ida är nöjd och stolt. Visar upp sitt "diplom"...

Jag minns själv när man sprang 3 kilometer på tid när man gick i skolan. Löpning har aldrig varit min gren. När jag var liten hade jag ofta ont i lederna pga reumatism och därför var löpningen inte så rolig ibland. I tonåren minns jag oförstående gympalärare som hade filosofin att alla skulle springa, och fast man ibland hade sån kraftig mensvärk så att man sprang dubbelvikt pga smärtan, så fanns det ingen ursäkt att inte vara med!

Tur att det idag verkar vara betydligt humanare, åtminstone på mina barns skola.

Efter att skoljoggen var slut så gick jag och Oscar en långpromenad genom skogen en bit. Här är lite bilder från vår gråmulna dag.

Oscar sov gott nerbäddad i vagnen..

Det finns en del fina vandringsleder man kan gå efter om man vill..eller styra barnvagn..:)

Försökte fota lite men då man har en urkass kamera så blir det inga roliga bilder.

Jag vill ha en systemkamera nu!! Eftersom jag tar så mycket bilder pga bloggen så hade det varit kul om bilderna blev bra. Jag blir ofta besviken över hur dåliga bilderna blir. Det finns inte så mycket att göra med den digitalkamerna som jag har heller. Om jag ramlar över några tusen lappar så skulle jag gärna köpa en ny kamera!

Här försökte jag fota en svamp...

Oscar ligger i vagnen och kikar på fåglar i träden..

Den här ladan hade nog sett sina bästa dagar... :)



Här försökte jag fota lite lingon som växte i mossan...


Kolla det blommar visst fortfarande på en del ställen...

Det här är sjön som finns i vår by och som vi badar i hela somrarna. Idag kändes det inte direkt som att det var läge för ett dopp ;)

Avslutar men en bild på Oscar som varit lite gnällig de senaste dagarna. I morse såg jag ett litet vitt "riskorn" sticka fram i överkäken. Oscars första tand!

Nu väntar Idol på mig så har jag inte tid att blogga längre..
Tjing tjong så länge!

1 kommentar:

  1. Åhhhhhhh en tand. Jag väntar fortfarande på att de skall komma, tur att man kan tugga med gommen med.

    SvaraRadera