tisdag 30 juni 2009

Bruten handled, typiskt!

Jaha, då var det slut med simskola för Ida den här sommaren! En fraktur på armen och gipsbandage i tre veckor. Vi kom hem kl 00.45 i natt så idag är vi lite trötta.

Hon cyklade omkull i fredags, hade lite ont på fredagkväll och lite på lördag så vi trodde hon kanske hade stukat handen lite. Under lördagen och söndagen har hon badat och varit med kompisar som vanligt, har inte haft ont. Var på simskolan igår och simmade, och sen på Umelagun hela dagen och badade.

I går tog hon emot sig med handen när hon och kompisen T lekte på gräsmattan. Ida fick lite ont och ville inte böja handleden så mycket, men fortsatte leka. Kom in på akuten och Ida leker för fullt i väntrummet, är glad, springer omkring och vill ha godis ut automaten. Aldrig hade jag trott att det kunde vara en fraktur på handleden!

Oscar blev 7 månader igår, Grattis lillgubben!
Idag skall vi åka iväg och göra hörselkontroll och väga och mäta honom. Skall bli intressant och se hur mycket han har vuxit, återkommer med lite uppgifter senare.

Nu vill en Ida ha ett glas oboj, det kan jag nog bjussa på :)

Hörs sen..

2 kommentarer:

  1. ojdå, vilken tuff brud Ida är.. o leka sådär och ha ont och sen så ja jag är mäkta imponerad.. =)
    Grattis Oscar ! Jag har inte fått någon 7 månaders kontroll. Bara 8 månaders, hmm konstigt. Jag har nog Borlänges sämsta BVC tror jag.. =)

    Ha de bra... =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Min syrra hade gips en sommar, bad med armen inklädd i plastpåse och uppsträckt över huvudet funkar.

    Tur att hon inte verkar ha så ont i alla fall.

    Grattis Oscars och hoppas kontrollen går bra. Här finns inte heller 7 månaders koll.

    SvaraRadera