tisdag 16 juni 2009

Träning och ett middagstips!

Så härligt!

Idag var ju barnen på simskolan igen och båda tycker faktiskt att det är jättekul. De 40 minuter barnen är i vattnet så passade jag på att simma, så himla skönt...och jobbigt! Jag har verkligen saknat simningen. Innan jag blev gravid med Oscar så simmade jag regelbundet men sen blev det ett uppehåll pga att jag mådde ju så dåligt under graviditeten...ja, och sen har jag inte tagit mig iväg helt enkelt, mycket pga av att jag varit låst med ammningen.

Det var helt underbart idag, jag var själv i bassängen...man tänker bra när man simmar :)
Och efteråt bastade jag och barnen länge!

Så nu skall jag simma varje dag som jag följer barnen på simskolan. Inte helt fel sätt att starta en dag :)
Här kommer ett litet middagstips på snabb vardagmiddag. Vi åt detta igår..
Koka spagetti, stek bacon och värm den här färdiga såsen. När allt är klart lägg spagettin i en form, slå på såsen och strö över bacon och riven parmesanost....klart på en kvart! Ungarna höll på äta ihjäl sig :)


..och när middagen är klar och man skall ställa in disken i maskinen, gissa vem som kommer som ett skott...
Kolla minen, tagen på bar gärning :)


Nu säger Ida att hon är hungrig fast vi åt lunch för en timme sedan! Tydligen blir man hungrig av att simma. Får väl gå och göra lite mera mat till henne då. Känns som jag inte gör annat nu när alla barnen är hemma. Frukost, lunch, mellis, middag och kvällsfika och Oscars mat utöver det. Alltid är det nån som är hungrig. Bästa att kila innan det blir en massa gnäll :)
Kram på er !

2 kommentarer:

  1. Lät riktigt gott! Synd att Niklas inte gillar varken pastasås eller smält ost.. *suck* hoppas inte Sophia blir lika kräsen med maten som sin far!

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen det där med mattantskänslan. Känns ibland som man inte gör annat.

    Tur att det finns diskmaskiner så att det bara är att vräka in alla disk, annars hade man nog lätt kunnat bli bitter.

    Pastan lät god, alltid bra med tips! Här har vi ätit väldigt mycket gört det sista, för jag har inte orkat tänka ut någon mat.

    SvaraRadera