lördag 27 juni 2009

Bad, hästar och lite om att tälta

När jag skriver det här inlägget är klockan nästan 23.30 på kvällen/natten. Det är 22 grader varmt ute och himlen är alldeles ljus. Gud så underbart det är nu!

Maken och barnen bestämde sig för att tälta på gården. Bara som en kul grej för barnen som aldrig har tältat förut. De har bäddat med massor med täcken kuddar, Kalle Anka tidningar och godis. Gissa om barnen var uppspelta!

Mina "tältar dagar" är över, jag är alldeles för bekväm av mig nuförtiden. Vill sova i en säng! :)
Men förr tältade vi ibland, när vi fjällvandrade osv...Jag har aldrig "festival tältat". Jag har nog alltid varit lite för feg för det.


Nu har hästarna kommit bakom vårt hus....
..och med dem kommer en massa flugor!! Men det är bara att acceptera. Jag gillar hästar men hatar flugorna!


Idag var vi på "Hälla" och badade. Jag brände mig rejält på ryggen trots att jag hade smort in mig..... fast jag kan ha glömt att smörja ryggen. Så nu ser jag ut som en kräfta. Att man aldrig lär sig!
Jag trodde det skulle vara typ 15 grader i vattnet men mannen kollade och det var faktiskt 21 grader, inte illa :)
Oscar badade bara fötterna och benen. Sen satt han på filten i skuggan eller i sin vagn. Här är han jättetrött. Slocknade en stund senare i skuggan under några träd.
Han gillar visst att lägga upp fötterna vår lille kille :)

I morgon lär det säkert också bli en del badande, men jag får nog ha en tröja på mig så huden får vila lite. Det gäller att ta till vara på sommaren!
---------------------------------------------------------------------------
"sommaren är kort.....det mesta regnar bort...men nu är den här, så ta för dig... solen skiner idag"


2 kommentarer:

  1. Jag är inte heller en tält människa.. Me NOT like... alltså tälten på festivalen här hahahaa dom ploppade upp som små svampar och nuär dom på vägg att rasa ihop.. Ja dom tar ju inte med sig tälten här.. hehe- -det är maskiner som skottar tält !
    Julia kör oxå samma style som Oscar. Softad tilbakalutad och fötter upp på bygeln =)
    / Johanna

    SvaraRadera
  2. Elin kör också fötterna på bygelstilen, den är nog inne i år.

    Så härligt att bada. Jag kan avslöja att jag också har en knallröd rygg och har gått runt i tröja i flera dagar nu på stranden, så lätt hänt, fast så dumt.

    SvaraRadera