tisdag 23 juni 2009

Ålande bebis och trött mamma

Vad är det för fel på mig!! Varför kommer jag mig inte i säng på kvällarna. Jag är så trött på morgonen att jag känner mig helt snurrig ..och ändå kan jag aldrig göra en tidigkväll. I morse när jag skulle skjutsa barnen till simskolan så var det som att bilen stod stilla, och vägen rullade emot mig. Jag blir glömsk, tankspridd när jag är så här trött. Jag tror alltid att jag kan lägga mig en stund på dagen och vila..haha! Vem försöker jag lura!? Med tre barn hemma....Jag måste skärpa mig!

Det går bra på simskolan i alla fall för Linus och Ida, och dem gör framsteg och tycker det är roligt. Oscar däremot tycker inte det är lika lattjo, hans förmiddagssömn blir störd och han är trött och gnällig.

Tur att han är väldigt lik sin mor och älskar mat , så man kan alltid muta honom med ett kex eller lite banan så blir han på gott humör medans vi väntar :)

Så här ser Oscar ut föressten när han sitter vid bordet. Han har kommit på att han kan styra barnstolen bakåt, och så lägger han upp fötterna på kanten. Så sitter han jämt när vi äter nuförtiden :)


Han har även sin egen stil att ta sig fram på golvet. Han kan inte krypa än ,men han tar sig fram ändå på sitt eget sätt, se själva..

(Om ni hör någon som pratar i bakgrunden så är det Ida som sitter på toaletten och ropar till mig angående vilken konsistens det är på det hon gör.....hahahaha!! :) Barn är för charmiga...)

I kväll skall jag åka och hämta ut Oscars foton som vi tog på en ateljé för en månade sen! Har inte haft tid att hämta ut dem förrän nu. Skall bli spännande och se hur de blev. Jag tror också att jag skall åka förbi blomsterlandet och kolla lite, har ett presentkort där så jag skall se om jag hittar något fint. Sen skall det komma någon och köpa en soffa av oss också.

Det är vad jag sysslar med ikväll. Och sen måste jag i säng tidigt!!

Fy, fy på dig Uwis om du är uppe efter kl 23 ikväll. Nu har jag skrivit det här, så då måste jag göra det också.. :)

Hej på er!

2 kommentarer:

  1. Du har alla mina trötthetssympatier. Jag vet hur det är!

    Jag hade världens huvudvärk förrut, men så åt jag jättesalt mat och piggnade till rejält, fast det var nog bara en slump, eller så hade jag vattenbrist och saltet hjälpte.............

    SvaraRadera
  2. Hello! haha vad roligt.. vi har samma tankeplanet kanske in cyber coolt.. Vad han tar sig frammåt.. Julia är inte riktigt sådär alert. Hon vrålar med på golvet över att hon inte kommer fram hahahaa
    Kram...(skickar över lite Piggelin-medusin)

    SvaraRadera