fredag 12 juni 2009

Skolavslutning, Leos och lite om blocket..

Inte fick vi det väder som vi önskade på skolavslutningen, men det var bättre än ifjol i alla fall. Regnet gjorde ett uppehåll så att vi slapp bli blöta när vi stod ute, alltid nåt :)

..och visst är det nåt speciellt med skolavslutningar? Jag tycker det är så mysigt! Och man minns själv pirret i magen som man hade...alla kompisarna som var finklädda...och hela sommaren hade man framför sig. Här är klass två i vår "lilla" skola.
Oscar somnade ganska snabbt, men han var med en stund. Mössa och fleecejacka som det skall vara på skolavslutningar ;)

Efter avslutningen mötte vi upp Petra, Hugo och Henrik på stan. Det har blivit en liten tradition att äta pizza till lunch på skolavslutningen, så det gjorde vi och sen drog vi iväg med barnen till Leos lekland. Barnen kunde hoppa, springa och härja av sig medans vi mammor drack kaffe i lugn och ro.
(Lite suddiga bilder, då jag fotade med mobilen)
Oscar provade bollhavet..
Linus svettig, dricker en "Slush"....

Ida med sin "Slush"....
Barnen höll i gång ganska rejält kan jag säga, värsta träningspasset....ja för barnen alltså :)

Sen var det järnet hem, käka middag och så på fotbollsträning. Jag och Oscar stannade dock hemma, vilket var tur eftersom han passade på att släppa en bomb i blöjan så att jag fick sanera hela toan, skötbordet och bada honom :)
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag fick det bli en hemmadag, barnen behövde ta det lite lugnt, och här hemma har det putsats fönster, städats och klippts gräs hela dagen. Inget roligt göra men nödvändigt!
----------------------------------------------------------------------------------------------
Sen håller jag på att sälja en del barnsaker på blocket också, sånt som vi inte behöver. Jag älskar blocket för allt går att sälja...och att rensa ut saker ger mig en sån enormt tillfredsställelse Jag blir galen av att ha en massa saker som bara ligger och tar plats. Kan man få en slant för det, och någon kommer och hämtar, så desto bättre tycker jag.

Tjing tjong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar