torsdag 25 juni 2009

Om att vara ute och nya skor..

Vilket härligt väder det är just nu! Äntligen blev det sommar och varmt och skönt.

De stora barnen har dock mest varit inomhus eftersom de tycker att det är för varmt. Man får tjata på dem att gå ut. Vad är det för fel på dagens barn?!. När jag var liten gick man ut på morgonen och sen fick mamma tjata på en för att man skulle komma hem och äta, man var ute jämt! Här är det tvärtom, man får tjata på barnen att gå ut...

Oscar däremot älskar att vara ute och håller nu på att upptäcka världen. Gräs är jättespännade :)
..och att gunga....

Häromdagen var vi och köpte nya skor till Linus, hans var helt uppnötta efter 6 veckor. Det brukar gå en sisådär tre par för Linus per sommar, jag vet inte hur han bär sig åt...
---------------------------
Hursomhelst så fick han välja och givetvis ville ha ha några med "graffitti" på den här gången med, så det fick han. Kolla vilka pråmar!! Ungen har just gått ut tvåan och har storlek 37 på fötterna!! Var skall detta sluta ;)
------------------------------
Snart står det väl ett par 45:or i hallen då man kommer hem... Hahaha...
Ida behövde inga nya skor men tjatade så mycket så tillslut fick hon köpa dessa. Jag skulle nästan själv vilja ha likadana...

Och när man kommer hem till oss så står Oscars skor uppe på byrån i hallen, jag tycker hans små skor är så söta att dem förtjänar att stå där..

Ikväll väntar fotbollsträningar för barnen och sen har jag lovat Ida att vi skulle bada efter träningen. Vi har nämligen en badsjö alldeles brevid fotbollsplanen. Skulle väl gissa att det är sisådär 16 grader i vattnet just nu.....Brrrr Brrr. Måste nog fundera ut hur jag skall klara mig undan det här ;)
------
Nä, nu väntar middagen, kyckling och pommes :)
Hörs och syns sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar