onsdag 10 juni 2009

Stackas Oscar!

Ajajaj!! Stackars Oscar, hittade en osthyvel i lådan och givetvis så skar han sig på den. Det konstiga var att han grinade eller gnällde inget, med gissa om jag blev rädd då jag såg detta!

Det blödde jättemycket och inte var det lätt att plåstra om en liten bebishand heller. Fingrar som rör sig hela tiden. Det såg dock värre ut än vad det var, för det är ett litet skärsår på fingertoppen, men nog blev jag lite skärrad innan jag visste...

Så lugn nu mormor och farmor, Oscar mår bra och verkar inte ha ont. Blir nog en barnspärr på den där lådan tror jag, så att han inte hittar på fler bus.

Min lilla busunge, han är överallt med gåstolen just nu. Måste passas hela tiden! Jag antar att det är nu det börjar den stora utmaningen med att ha tre barn. Vi som alltid sagt att det inte är några problem, hur lätt som helst. Det blir mer passa av ju äldre han blir. Oscar verkar (precis som sin bror) vara en ganska aktiv unge också. Ingen som ligger på en filt och jollrar halva dagen :)

I morgon är det skolavslutning. Så här såg det ut ifjol, spöregn och iskallt när Linus gick ut ettan. Linus i blå jacka håller på att frysa ihjäl...

Annat var det 2007, varmt och soligt. Linus hade "gått ut" sexårs (hahahaha..ser ni gluggen i munnen ) . Det vädret vill jag ha i morgon, japp då har jag beställt det..


Nu skall jag äta lunch och sen bär det av till staden för en del shopping (igen, gör hon inget annat kanske ni tänker), men det är inte jag den här gången utan mannen som vill ha en del smakråd inför lite klädinköp.
Sen blir det att hämta Ida som går sin sista dag idag. Ikväll väntar en fotbollsmatch igen mot Spöland den här gången. Spännade värre.
Hej hopp!

5 kommentarer:

  1. Stackarn! Men vilken fighter som inte reagerade! jag råkade klippa Sophia i tummen första gången jag skulle klippa hennes naglar, så det började blöda lite lite grann. Behövde inte sätta på plåster eller så. Fast det mest traumatiska för mig den gången var inte att det blödde utan att Sophia minsann reagerade, med ett illvrål och storgråt som höll i ett par minuter. Snacka om att jag kände mig hemsk då!

    SvaraRadera
  2. oooh aj aj aj.. han är tuff.. han biter ihop =)o säger inte ett pip.. =)
    tur att det gick bra.
    Kram på er..

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att det gick bra. De är snabba de små rackarungarna.
    Jag håller tummarna för fint väder hos er på skolavslutningen.

    SvaraRadera
  4. Aj.håller med dig i 3 barns teorin,men skönt att det är liv i de små krabaterna.
    Skönt att det inte var allvarligt,det går så fort allt sådant där.

    Kram:D

    SvaraRadera
  5. ååh jag försöker igen.. nummer 777 de e jag de.. hahahaaa

    SvaraRadera