fredag 5 juni 2009

Kallt, krypande och krukor!

Kolla in var Oscar ligger och var filten på golvet är. Oscar kan inte krypa än men han kan rulla runt och åla sig bakåt och det räcker tydligen för att ta sig en bit... :)

Ni ser filten skymta i hörnet av bilden. Det började med att han rullade mot fåtöljen och där var han en stund och kände på tyget och sen vände han sig runt och ålade en bit. Att ligga på en filt är inte riktigt Oscars grej...

Sen satt han en stund i bumbon på Linus rum och spanade in vad han sysslade med. Fick en legoplatta som han gnagde på en lång stund...

Den var tydligen intressant :)
Ser ni vad 70-tals aktig han är på den här bilden. Orange och brunt klädd och i en grön stol, det trodde jag aldrig för några år sedan att jag skulle ha orange på mina barn. Det var typ det fulaste färgen som fanns. Nu tycker jag det är lite roligt med nya färger...
(Petra, känner du igen kläderna?)
Här är lite bilder från gårdagen, då vi var på Smultronstället, café och handelsträdgård. Vi skulle kolla på lite buskar och träd men det blåste så kallt! Jag höll på frysa ihjäl!! Så hur inspirerad blir man då, snabbt gick vi runt där utan att köpa något. Ida ville fika så det fick bli en väldigt snabb kopp kaffe i deras trädgård och sedan så drog vi hemåt igen.
Lite suddiga bilder, tyvärr..

Ida var glad och Oscar sitter invirad i en fleccefilt och med mössa, det är ju bara juni ;)

Sådana här betongkrukor hade gärna fått följa med hem. Tyvärr så tillät inte ekonomin det och dessutom hade vi inte plats i bilen för dem heller. Men man kan ju få önska :)

Idag är det fredag..tralalalalala.. så skönt! Jag tror vi skall äta en skaldjursoppa till middag idag, det är ett riktigt soppväder. Kallt och blåsigt. Kanske skall jag ta och baka en rabarberpaj också.
Nu kom Linus hem från skolan och vill ta över datorn, bäst att göra som han säger ;)
Ha en bra fredag och kram från mig!

1 kommentar:

  1. Superfina krukor, skulle själv vilja ha sådana.
    Snygg enkelt och stilrent.
    Så han har börjat hasa sig bakåt.. =) Julia ligger bara o gnyr när hon är på magen eller lägger sig på rygg och låter: di di di da da da diiii AAAAAAAA! Alltså hon har börjat Gapa jättehögt ! haha.. Ha de!
    Kram

    SvaraRadera