onsdag 17 juni 2009

Glad midsommar...

I morse blev det 45 minuter i bassängen igen. Så himla skönt det är med simningen, och nu har jag lyckats peppa en annan mamma vars barn är på simskolan att börja simma också. Det smittar av sig :)

Ja, sen har jag mest gått an hela dagen låång..

Var och storhandlade mat och är det något som jag inte gillar så är det just att storhandla! Så himla tråkigt det är. En massa stressade föräldrar, gnälliga barn och pensionärer (som skall betala allt med mynt!) på samma ställe. Visst, det blir ju billigare, men det tar alltid sådan tid!! För innan vi ens kommit in i affären så skall barnen äta korv, och sen vill dem titta på leksaker, och man springer runt i en gigantisk affär och hittar inte det man skall ha, och när man är längst in, vid mjölken, så blir någon kissnödig och man måste lämna allt för att hitta en toalett.

Sen står man en evighet i kassakön och barnen är less och Oscar försöker kasta sig ur vagnen, och givetvis tar man alltid fel kassa kö, dvs den som tar extra lång tid.

Ja, ni fattar..

Bakade en rabarberkaka med kardemumma och mandelspån som jag tänkte vi kunde äta i helgen. Receptet hittade jag i tidningen Buffe, och det finns säkert på Icas sida på nätet också. Har tyvärr ingen bild eftersom jag inte laddat kameran, men jag lovar att ni skall få se senare. Jag förstår att ni är oerhört intresserade ;D

I morgon åker vi iväg på midsommarfirande med mamma, syrran och lite annat folk. Det kommer bli en massa god mat, lite kubb och dart "tävlingar", dans runt midsommarstången och korvgrillning på kvällen. Ett traditionellt midsommarfirande helt enkelt.
Jag får därför passa på att önska en skön och härlig midsommar!



Glöm inte att plocka sju sorters blommor och lägga dem under kudden!
Kram på er, vi "ses" om några dagar...

2 kommentarer:

  1. Glad midsommar! Vi vet inte än vad vi ska göra :P Ingen som orkat ta tag i något i år. Blir väl lite grillning med några kompisar till slut antar jag :)

    SvaraRadera
  2. Vill önska Glad Midsommar till er ! Kramis !

    SvaraRadera