måndag 1 juni 2009

Dålig bloggare och vild bebis!

Jag känner mig som en dålig bloggare just nu. Jag liksom bara slänger in lite bilder sisådär på måfå innan jag går isäng på kvällen. När jag startade bloggen var tanken att den skulle vara som en dagbok, vad jag gör varje dag, speciellt nu när Oscar är liten så vill jag försöka skriva ner det som händer. Men ärligt talat hur kul är det att berätta att idag var vi och handlade examenskläder till Linus, och sen åt barnen hamburgare och sen for vi till min mamma och fikade.

För många dagar ser ju ut så, det är liksom inget speciellt som händer. Ändå är ju tanken med bloggen att dokumentera vardagen, så då blir det såhär lite en blandning av allt, och kanske inte alltid så roliga saker att läsa om...

Nog om det!

Här hemma har vi nog inte riktigt insett att Oscar är så pass rörlig i gåstolen som han faktiskt är. Han blir mer och mer medveten om sin omgivning och jag antar att det är väl nu det stora jobbet börjar med att passa honom hela tiden. För han är plötsligt överallt! ... och inte har vi barnsäkrat hemma heller, så vi har miljoner prylar i lämplig höjd som Oscar kommer åt.

I dag välte han det här bordet över sig och gåstolen, lampan for i golvet, frukt överallt och så Oscar mitt i alltihopa med bordet över sig. Tur att det gick bra ändå...


Det här stora glasäpplet stod på bordet och det rullade 5 meter bort utan att gå sönder!!, helt otroligt! Nu har fruktskålen och glasäpplet fått flytta till en annan säkrare plats...

Här ser ni själva hur Oscar stökar i kökslådan. Här hade jag dock koll på honom så då fick han rota lite, annars brukar han inte få vara där. Jag kan säga att han stod på tårna för att nå. Busunge!!!



Hahaha...irriterad blev han också för att han inte kom åt allt han ville, det är inte lätt att vara 6- månader och inte få allt man vill :)

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Hallååå babe ! ... du skriver sååå bra här på bloggen... jag gillar att läsa din blogg.
    Jag själv har varit dålig på att blogga, det går så trööögt ibland =) . Sirap i hjärnan ibland.. Fortsätt o skriv vad du handlar o såå jag vill veta vad min cyberfriend gör i Norrland. Kram

    SvaraRadera