onsdag 3 juni 2009

Drömmar och svammel

Nu skall jag alldeles strax åka iväg och hämta ett gäng ungar. Ikväll blir jag ensam med fem barn, Linus och Ida skall ta hem varsin kompis på middag och så har jag ju Oscar förstås också. Tänkte grädda våfflor, det gillar väl alla barnen får man hoppas.

I går åt vi pizza till middag och vi är väl säkert inte den enda barnfamiljen som brukar köpa ett sånt här pizza kit. Så himla smidigt det är! Man bara rullar ut den färdigkavlade pizza degen, på med tomatsåsen som följer med och sen toppar man med det man själv vill ha på. Vi brukar göra halva plåten med "barnpizza" och halva med "vuxenpizza". Går ju på nolltid att göra pizza...


Lite suddig bild, men jag hade mozzarella, pepparsalami, oliver och soltorkade tomater på min pizzabit och lite ruccolasallad till.

Idag var vi föressten och köpte nya campingstolar till husvagnen och så hittade vi en sån fin husvagn!!! Åhh, den vore perfekt för oss med 5 fasta bäddplatser, stor härligt kök med micro, kassettoa mm. Med förtält skulle den gå på 263 000 kronor!! Nu sitter jag här och drömmer...Varför blir det aldrig vår tur att vinna pengar.. eller ärva någon avlägsen rik släkting...



När vi var ute sist så hade Polarklubben en träff på campingen där vi var. Bara Polarhusvagnar och där ser man de riktiga camparna. Likadana fleccejackor, mattor och flaggor på husvagnen som det stod Polar på. Skyltar utanför vagnarna osv. Alla känner alla. Vi och våra kompisar satt och garvade och kände oss som utbölingar :)
----------------------------------------------------------------------------------------------
Nog för att vi gillar husvagn men jag kan lova att jag aldrig kommer att bli sån. Och när vi åker på semester så är det inte som i filmen "vi hade i alla fall tur med vädret". Däremot gillar vi att vara ute, och att sova i husvagn är en frihet och dessutom bättre än tält :)
-------------------------------------------------------------------------------------------
Ja, nu svamlade jag visst iväg lite, men jag vill verkligen ha den den där husvagnen..
Nä, nu skall jag åka iväg och hämta alla barnen, se you later...

3 kommentarer:

  1. Åååh hur god såg inte pizzan ut då? Yammi...
    ja man kan skratta åt dessa Husvagn banditer med lika overaller och dessa utrustningar m.m... hehe.. om jag ska ha husvagn så vill jag ha en sådan dära som du visa.. åååh snacka om att man vill då bo i husvagn..
    Kram

    SvaraRadera
  2. äh,husvagn vad är det för något,blinkar med ögat;)
    nä men jag förstår att du drömmer, i dag är ju husvagnarna som en stuga.
    perfekt att ha om man vill hålla sig inom sverige.
    ha det gott med alla barn i dag.=9

    SvaraRadera
  3. Trisslotter kanske? Det köper jag ibland när jag drömmer om en stor fin trädgård.

    Högvinsterna är kvar, för jag har aldrig fått dem. Vem vet någon gång kanske, eller dream on typ!

    SvaraRadera