lördag 13 juni 2009

Jäkla koskit!!

Fy fasiken vad det stinker i vår by just nu! I går när det var fint och soligt väder så kom någon smart bonde på att man kunde slänga ut typ 400 tusen ton kobajs på åkrarna bakom vårt hus.

Hur kul tror ni det är när maken gjort en god grillmiddag och vi skall sitta ute och det stinker skit!! Som att äta middag i en ladugård ungefär..

..och Idas täcke som nytvättat hängde på tork ute, stank koskit när vi tog in det på kvällen!!

För att inte tala om alla flugor. Jag tror jag slog ihjäl 20 stycken i köket i går kväll....och inatt när man skulle försöka få sova några timmar så hade man en fluga som tyckte det var lattjo att gå i ansiktet på mig hela natten. Inte gick det att slå ihjäl den heller, får då höll den sig undan...

Det är sådana här gånger jag önskar att jag bodde i en storstad med bara asfalt och betong!!

Om ni inte ännu fattat vad jag tycker om koskit, så får Oscars min symbolisera det...


Ja, ni märker att jag är lite nega idag, men det är inte bara koskiten. Oscar har envisats med att vakna en gång i timmen några nätter i rad nu och det behövs bara några nätter innan man är helt förstörd av trötthet. Jag blir inte lik mig själv. För även om han somnar om direkt så skall man gå upp ur sängen till hans spjälis, stoppa in nappen eller stoppa om honom, och sen gå och lägga sig och försöka somna om för att sedan vakna efter 45-60 minuter och göra om samma sak...hela natten...natt efter natt...

..och även om jag vet att detta bara är en fas just nu, och att det går över, så hjälper det ju inte mig när jag är mitt upp i det...

Så igen får Oscar visa vad jag tycker om att vara vaken på natten :)


Tur att Oscar är så glad och söt på morgonen att det hjälper en att vakna....Ja, och sen har vi ju "Lilla huset på Prärien" på tv3 på mornarna :)
Riktigt spännade var det i morse när lillasyster Carrie förr ner i ett gruvshakt och Mr Ingalls fick hämta hela byn för att gräva fram ungen...
Undra föressten hur Mrs Ingalls orkade? Hon hade ju också tre barn och ingen tvättmaskin eller Disneychannel..inte ens en egen blogg...
Kanske bröt hon ihop och grinade mot en ko....men det kan ju inte jag göra. Jag har ju er istället och nu har jag fått gnälla av mig lite :)
Tack för det kära vänner!

1 kommentar:

  1. åååh koskit.. lät ju mysigt med ladugårds doft och grillning. oscars min berättar allt juh !haha Lyllos er som har sol ! gud vad jag sakna solen.. o så blev jag nummer 800 ! Cooolt. Hmm är jag sifferfanatiker ? Hmmm
    Kram !

    SvaraRadera