torsdag 2 juli 2009

Bara lite hejsvejs..

Som ni ser så blir det lite sämre med uppdateringar här på bloggen just nu. Det är sommar och man prioriterar annat, så här kommer en liten snabb uppdatering :)
Vi var som jag skrev tidigare med Oscar på BVC häromdagen och han fick godkänt både på hörselkontrollen och utvecklingskontrollen. Han följer även sin vikt och längdkurva fint. Väger nu nio kilo och är nästan 70 cm lång, stora killen!

Det går bara bra för Ida med armen, hon har inte ont och vi tränar varje dag handen för att den inte skall svullna så mycket. Det enda som inte är så bra är att det kliar under gipset och att hon inte kan bada som hon vill.

Linus går simskolan fortfarande och nu simmar han i djupa bassängen. I morgon är det avslutning och det verkar som att båda barnen kan simma hyfsat. Men de kommer att fortsätta träna lite till hösten också. Det känns skönt att veta att de kan simma lite i alla fall.

Det var lite om barnen.

Avslutar med en bild på Oscar som sover så här skönt i vår obäddade säng. Ser så fridfullt ut när bebisar sover tycker jag...


Nu skall jag gå och igen försöka skaka liv i Ida som sover fortfarande. Ungarna har helt vänt på dygnet och igår när jag gick i säng kl 22.30 så var båda vakna i sina sängar fortfarande..sen går dem inte att få upp på morgonen...

Skönt att Oscar har sina rutiner i alla fall..

Ser ut att bli fint väder idag, Ida vill åka till havet och samla snäckor och fina stenar, Linus vill att vi skall åka och spela minigolf, och vi vuxna vill väl helst sitta i en solstol med en bra bok och en kopp kaffe (haha..drömsenario!) Vi får väl se vad det blir.

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Hallåå min cybertvilling ! =)
    Ja vi måste nog vara det.. Klart du inte härmas heller.. jag kan känna likadant som du *s*
    jag provade isvatten till Julia och hon älskar det... So long my Cyberfriend !
    Kram kram...

    SvaraRadera
  2. Vad fint du gör här på bloggen...
    Jag har fått spunk på min blogg...
    Jag har en annan blogg oxå...
    http://hannapannaway.blogspot.com/
    ska försöka att hålla kaos bloggen till barnen och min egen om mig och mitt kaos =)

    SvaraRadera