torsdag 30 juli 2009

Till mickel och tillbaka.

Vi åkte iväg på en liten husvagnstripp. Vi kunde ju inte sitta hemma och vänta på badväder, så vi åkte till "mickel" i några dagar. Det är ingen camping, utan en väldigt fin badsjö där man kan ställa upp husvagnen. Vi är alltid här på somrarna några dagar.

Lite bilder..

Oscar sitter ute och väntar på maten.
Ser ni vad fint man står, alldeles brevid stranden.
Ida är ute på bryggan, fem sekunder senare var hon blöt eftersom hon skulle hoppa till "land".

Linus på stranden..



Sen blev de en liten cykeltur i skogen. Vi tänkte kika efter lite kantareller..





Ida cyklade ner i diket.
Hittade ingen svamp men det blev en skön kvällspromenad. Det var dock ganska "myggigt" så man fick gå snabbt!


Lite korvgrillning har vi hunnit med också.

Linus i full färd med att skiva korv.
Det var en sån härlig kväll och vi satt uppe till kl 00:45 och eldade. Barnen stupade i säng kl 23.30 ganska nöjda efter att ha varit ute hela dagen.


Oscar fick ingen korv utan gröt, och sen somnade han gott inne i husvagnen.

Mysigt med en eld. Linus passade på att grilla två korvar samtidigt. Han älskar korv!


Det finns ingen el där vi stod (det är ju ute i skogen!) så barnen fick klara sig utan tv och dator i några dagar. Jag tror det kan vara nyttigt att skippa det ibland (elaka mamman som man är ;)

Här kommer lite mera bilder om ni orkar..

Oscar älskar att vara i husvagnen. De låga fönstren gör att han lätt kan kika ut.

Gullungen min...

Barnens farmor och farfar kom med sin husvagn och vi bestämde oss för att äta surströmming.

Med de rätta tillbehören så tycker jag det är riktigt smarrigt med en surströmmingsmacka.
Tidigare åt jag inte det, men så en gång när jag var gravid (och hade lite konstiga cravings) så tyckte jag plötsligt att det var gott! ..och nu gillar jag det faktiskt..


Klart att vi skulle äta Oscars surströmming ;)


Nu vaknade Oscar precis, han har sovit i 2,5 timme! Ida kom precis hem också, hon har varit och badat med en kompis. Läpparna hennes är knallblå, men inte har hon frusit inte...nähä! ;)
Kram på er i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar