tisdag 4 augusti 2009

Var är sommaren?

I går när familjen vaknade så var det strålande sol, äntligen! Vi åkte iväg och handlade, gjorde pastasallad att ha till lunch, packade badväskan med alla saker, kylbagen med mat och fika. Nu skulle vi äntligen få en dag på stranden. Oscar skulle bara få sova klart och sen skulle vi åka iväg.
Ida var överlycklig. Hon har inte kunnat bada tidigare i sommar pga av att armen varit i gips. Ja, och sen har det ju bara varit halvdåligt väder.

Vad händer, jo det börjar åska och mullra och sen..regn! Jag och Ida satt hela eftermiddagen på bron och tittade på himlen. Väntade på att det skulle klarna upp så vi kunde åka och bada. Men det blev aldrig så. Vi åt salladen hemma, inomhus, och barnen gick till kompisar istället, snopet!

Nu är jag så less på den här sommaren. Vill ha badväder! Sola, bada, sitta på altanen en varm sommarkväll..

Får väl hoppas på att man vinner lite pengar så att man kan göra en utlandsresa i höst, så man kan få sitt sol och bad. Ladda kroppens batterier inför en kall och mörk vinter.

I väntan på det så får man bada i badkaret hemma, och det tänker jag göra nu!

Tjing på er.

5 kommentarer:

  1. Helluuu... Ska vi dra till Kreta ? jag hänger på direkt !! =)

    SvaraRadera
  2. Hade varit superkul! :)

    /Uwis

    SvaraRadera
  3. jag bokar då en resa.. förresten.. vi åker själva va ?? hahaaaaa vilket drag.. vilka heta morsor på kreta ! Nice ! Va roligt ! nu drömmer jag igen..*s*

    SvaraRadera