tisdag 18 augusti 2009

Den har kommit!

Kolla, Kolla kolla!!!
Nu är kvällarna räddade :)

Oscar blir allt stadigare. Numera så kan han ställa upp sig mot en plan vägg och står riktigt stadigt. Han har också blivit duktig på att böja på knäna och sätta sig ner, vilket innebär att han inte ramlar så ofta som för några veckor sedan. Han tar även små steg, och går runt soffbordet när han håller i sig.

Visst är det roligt att Oscar gör framsteg men han är dock bara åtta månader så för mig så får han gärna krypa ett tag till. Men av erfarenhet så vet jag att det där bestämmer han i sin egen takt och är inget jag kan styra över..

Envis som sjutton är han också. Skall han ha något så ger han sig inte förrän han får det. Han blir stortokig om man tar av honom något som han inte får ha.

Hmm..undra vem han fått det ifrån... :)

Nu längtar jag tills skolan börjar på torsdag. Är så less på att vara mattant och fredsmäklare hela dagarna. Barnen har haft ett långt och skönt sommarlov men nu tror jag de börjar vara en aning rastlösa. Ida framförallt längtar till att få börja 6-års så att hon knappt kan sova på kvällarna. Det ska bli skönt för alla när skolan börjar, barnen kommer in i rutinerna igen och Oscar kan få lite egentid här hemma.

Just nu håller vi på att koka vinbärssaft. Bra med C- vitaminer till höstens förkylningar...

Det var lite vad vi sysslar med.

Nu skall jag kolla lite mer i Ikea -katalogen. Jag har ett helt barnrum som måste inredas så småningom...

Hej svejs så länge!

2 kommentarer:

  1. Jag var tvungen att sitta och vakta på brevbäraraen i förmiddags, eftersom vi har ingen reklamskylt, för att få en katalog, så nu är jag nöjd. Har redan spanat in en möbel.

    Less på att vara mattant är jag med, men om två veckor så är det slut, så jag borde inte gnälla egentligen.

    SvaraRadera
  2. Ikea Ikea ! Ikea in my heart ! =)
    Ååhh känner igen det dära med mattant m.m.
    Mina började skolan i måndags... Så skööönt fast jag har ju en stor tonåring kvar här hemma.. =) Min man.. Jag längtar såååå tills han börjar jobba nästa vecka =)
    Kram

    SvaraRadera