torsdag 13 augusti 2009

Fixat lite..

Igår tvingade jag mina barn att städa sina rum (ja, vi hjälptes åt förstås). Och kan man tänka sig att under all Lego på Linus rum och under alla pärlor och Pet shops på Idas så fanns det ett golv som var ganska dammigt, och efter en massa skurande överallt så blev det riktigt trevlig därinne. Oscar kunde t.om vara inne på Linus rum utan att riskera att sätta en massa Lego i halsen.

Så här skall det se ut!

Barnen jobbade på så bra att jag tyckte dem förtjänade att köpa en glass på affären. Så vi tog en promenad, Linus cyklade och Ida rullade...

Linus har tjatat på mig att få köpa en energidryck (de tuffa killarna på skolan dricker sådant). Så igår fick han prova att dricka en sådan. Jag tycker egentligen är helt kasst eftersom det går lika bra med vanlig läsk om man nu är sugen på det. Dessutom är dem ganska dyra, 22 kronor för en burk. Men nu har han i alla fall fått prova. Någon enstaka gång kan det väl vara okej..


Oscar har lärt sig något nytt. Eller egentligen har han kunnat det ett tag men jag har inte lyckats filma det förrän nu..

Sen höll jag och barnen på att skruva ihop ett skåp från Ikea som legat snart ett år i en kartong i garaget. I den här familjen tar allt lite tid ;)

Mannen trodde vi skulle hålla på i två dagar eftersom han vet att jag inte är så bra på det där med skruvmejslar och sådant. Men Linus är otroligt duktig på att läsa instruktioner och var till stor hjälp så vi lyckades faktiskt få ihop skåpet, jag och barnen. Nu skall det bara komma upp på väggen också och till det måste jag ha mannens hjälp eftersom det väger tungt.

Kanske ikväll? Eller vad säger du J?(blink, blink se hitåt mannen!!)

Eftersom jag har skrivit det på bloggen så måste det bli gjort också och inte ta ett år till. Bra med bloggande ibland ;)

2 kommentarer:

  1. Tack det samma får jag väl säga! Och vilket fint rum!!! Jag ska försöka engagera mig i mina barns rum också efter kaoset i resten av huset... =) Fin bänk/bord/eller vad jag nu ska säga i rummet, Ikea??? Sån vill jag ha. Ska genast in på deras sida och kolla... =)

    SvaraRadera
  2. Japp, Ikea. Kommer inte ihåg vad den heter nu. Det är en tv-bänk, billig! :)

    /Uwis

    SvaraRadera