fredag 7 augusti 2009

Nolia

I går var vi på Nolia i fem timmar!

För er som inte vet vad Nolia är kolla länken..

http://www.umea.se/arkiv/toppnyhetsarkiv/toppartiklar/storanoliahallerstallningarna.5.6e13cc821223e04073480008889.html

Mamma hade Oscar under tiden så vi slapp gå med barnvagnen, skönt! Det blev inte mycket handlat, en kasse bröd och lite "krimskrams" saker. Sen hittade jag förstås en massa saker som jag hade kunnat handlat. Som en superfin husvagn för 330 000 kronor, en fyrhjuling till barnen för 26 900 kronor, ett utomhus spa för 90 000 kronor men näe...det kändes inte riktigt som jag så det blev inga inköp ;)

Lite bilder...

Linus just på väg in, vi hade tur för det var ganska lite folk...



En sådan här rund fin bastu skulle man ha...


26.900 kronor, som hittat. Måste bara vinna på lotto först!


Barnen tyckte vi skulle köpa den...
Det var ju 3000 kronor rabatt, ett fynd! :)

Lite mat och dryckespaus måste man ha för att orka med gå i fem timmar..


Ida har ätit lunch och vill att vi skall gå vidare. Hon köpte ett Hello- Kitty halsband, det var riktigt fint faktiskt.

Linus hittade fina mobiler som man kunde ha i trädgården om man gillar sånt...


Ida på ungdomslandet. Provade på att hoppa lite..hon är inte alls rädd för att prova nya saker. Min lilla tuffing! :)


Linus hittade en hel avdelning där det fanns alla möjliga sorters Wii, xbox, WoW, playstaytion, gameboy mm som man kunde prova på. Här hade han kunnat vara en hel dag men tyvärr var det mesta redan upptaget av andra barn i hans ålder som hade samma intressen. Dessutom blev vi föräldrar ganska snabbt "kinkiga" av att stå därinne hur länge som helst och kolla på en skärm :)

Det var lite från årets Nolia det.
Idag har vi varit och badat på förmiddagen och nu skall vi sticka till staden för lite ärenden. En 40- års present och lite andra saker måste inhandlas. Nu väntar familjen på mig, måste kila!
Ses sen, hoppas jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar