fredag 14 augusti 2009

Om att ta vara på sig

Skönt med fredag!

Har haft en sådan bra dag! Mannen tog boysen och åkte till skogen, och brudarna (jag och Ida) åkte till stan för lite shopping (här har vi inga fördomar om manligt/kvinnligt inte ;)

Ida behövde lite nya saker till skolstarten och jag behövde en del till mig själv. Bland annat så var jag i stort behov av att köpa en ny bh. Nu när jag inte ammar längre så kan jag ju inte gå omkring med en ammningsbh! Det tog ett tag att hitta vilken storlek och modell man har nuförtiden, men efter lite provade så hittade jag två stycken att hänga in the-påsarna i...eller vad säger jag! Jag menar kanelsnäckorna :D

Ida köpte lite kläder och sen hann vi med en fika också. Såå mysigt och lyxigt att ha bara henne..att gå på stan utan barnvagn, utan stress i flera timmar.

Såg en liten nyfödd bebis och kom på mig själv att tänka ..åhh så mysigt! Men samtidigt så skönt att vara oberoende och kunna vara borta hemifrån i flera timmar utan att man måste stressa hem för att amma en liten bebis. Jag är inte typen som gillar att vara gravid eller att amma, och nu känns det verkligen som den tiden är över för min del. Tre fina barn har jag fått, och det är mer än vad jag kunnat hoppas på. Jag kommer nog alltid titta på små nyfödda bebisar och känna en smula avund att den där underbara och jobbiga tiden är mig förbi.

Men samtidigt så har jag nu min frihet när jag inte är gravid eller ammar. Nu skall jag unna mig lite nya kläder och gå och klippa mig. Det är verkligen min tur nu...och det känns såå bra!

Hoppas ni andra också unnar er själva något. Det är så lätt att glömma bort sig själv.

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Vaad roligt att köpa kläder det har inte jag heller gjort på superlänge, ingen ide att göra när man är gravid ellar ammar, men nu, så är det dags tycker jag med. Skall bara flytta först.

    det där med brösten är ju faktikst lätt avhjälpt med lite lagom push. Bara att rulla ihop dem och klämma in! ;-) (Jag talar om egen erfarenhet där)

    SvaraRadera
  2. Är inte heller så mkt för att vara gravid eller amma har jag märkt, och hur mysigt det än är nu när Sophia är liten så längtar jag ändå tills hon blir lite större så man kan ha sånna där mysdagar ihop och hitta på saker :) Sen kan hon stanna i den åldern ett bra tag :P

    SvaraRadera