torsdag 20 augusti 2009

På utflykt till Klabböle

I går var på Umeå Energicentrum i Klabböle. Det var barnens sista dag på sommarlovet så det passade bra med en utflykt. Sommaren visade sig från sin bästa sida och solen sken. Barnen hade roligt ute med att fånga grodyngel och leka i lekparken. Inne fanns det en massa roliga experiment som barnen kunde få prova på. Vi mammor hann till och med att sitta ner en stund och dricka lite kaffe i solskenet.

Här kommer lite bilder som snälla Petra har tagit eftersom jag glömde min kamera. Tack så mycket!














Det var en riktigt härlig dag..

Skolan börjar idag och det är alltid lite fix innan dess. Linus två fotbollsmatcher och en träning och Ida har en träning och simskolan den här veckan. Oscar är alltmer rörlig och måste passas hela tiden och det är ett evigt plockande på golvet eftersom ha stoppar allt skräp/damm/matrester/ leksaker/lego/ grus/ blomblad han kan hitta i munnen. Jag dammsuger varje dag för att inte Oscar skall hitta något och stoppa i munnen. Sysselsättningsproblem har man inte direkt :)
-----------------------------------------------------
Men det blir lugnare nu när de stora är på skolan. Det var en stolt sexåring som började förskoleklassen idag vill jag lova.
-------------------------------------------------
Här hemma har vi en gnällig liten kille just nu. Han har inget tålamod alls och äter lite halvdåligt. Jag tror att det är tänder på gång. Han är sig inte lik i alla fall, han som brukar vara som en solstråle jämt.
Vi får väl se vad det blir...

3 kommentarer:

  1. Här är också en gnällig en, med fingrar i munnen hela tiden. Sover ganska mkt, och är under vaken tid väldigt otålig och tröttnar snabbt på vad man än försöker med.. hoppas det är tänder på G...

    SvaraRadera
  2. Jag tror våra bebisar har en 9 månaders kris.. om blir lite knasiga läste jag här på nätet vid nio-månader.. sepsrations ångest ska tydligen slå till oxå =)

    SvaraRadera