lördag 4 juli 2009

Less, fet och 35..

Sitter och äter upp barnens lördagsgodis och ser på tv. Varför är det så dåligt på tv på sommaren egentligen?

Jag har städat hela dagen som en tok och nu håller barnen på att dra fram allt som går att dra fram. Det är kojbyggen på två ställen med filtar och kuddar, chips som någon har trampat in i rumsmattan och söligt efter att Ida försökt hälla dricka med den gipsade armen..

Vad less man blir...Varför kan det aldrig få vara fint någon längre stund...

Jag är rastlös, orkar inte ta mig an något men vill ändå göra nåt. Dessutom är jag boklös just nu. Mitt i semestern då man äntligen har tid att läsa. Måste nog klicka hem lite pocketböcker tror jag. Någon som har nåt bra tips?


Så här känner jag mig just nu, fet, osminkad med "städfrisyr" och allmänt less och nega..
Ni kan väl gratta mig eftersom jag har namnsdag idag så kanske jag blir på bättre humör :)
Nu slåss ungarna, tjohoo vilket glamoröst liv man lever...

3 kommentarer:

  1. Men lilla vän, in´t äre så farligt men jag vet hur det känns när man är allmänt less... Grattis på namnsdagen åsså ses vi ju ikväll, Bio o en STOR godispåse kan lätta upp vem som helst. // Petra

    SvaraRadera
  2. Grattis på namsdagen!

    Det där med städningen är jobbigt, jag har också städat idag och det ser redan ut som en orkan dragit fram. Det förstör ju hela grejen med nystädatkänslan.

    Nä, barnmat är ju enkelt, egentligen att bara koka det man äter själv till mat, men så är det det där med att laga mat med två hungriga barn och varav 3-åringen alltid skall hjälpa till, så man får ha koll på att han inte bränner sig eller äter upp ALL fetaost och sådant, så slutar det ofta med burkmat här ändå.

    Jag skall också köpa godis sen, för jag skall åka och hämta min syrra på flyget inatt och ensam i bilen kan man göra sådant utan att barnen ser det. ;-)

    SvaraRadera
  3. Tack för att ni peppar mig!

    Nu känns det bättre, det var nog som du skrev Petra, bio och godiset gjorde susen :)

    /Uwis

    SvaraRadera