måndag 6 juli 2009

Bio och bullbak

Nu blir någon här på bloggen snart den "tusende" besökaren, wow! :)

Igår var det lite typisk svenskt sommarväder, 16 grader och växlande molnighet. Jag passade på att baka. Känns bra att ha gjort det eftersom man alltid får lite mer besök på sommaren och det blir en del utflykter och då kan det vara bra att hitta lite bullar i frysen.
Dem blev faktiskt ganska goda, gjorde efter receptet på mjölpaketet..


Sen mötte vi upp Petra och company på bion för Ice Age 3. Både jag och mannen är så barnsliga att vi gillar de där filmerna, så vi lämnade Oscar hos mamma och åkte iväg hela familjen. Riktigt trevligt. Ida ville dock inte ha sina 3D- glasögon så hon satt och såg filmen utan...det blir ganska dålig bild så men vad gör man..

Nu är det nära att Oscar skall börja krypa. För mig får han dock vänta, det gör ingenting. Följer han sina syskon i utvecklingen så kryper han vid åtta månader och går vid nio- tio månader.

Jag bävar för när Oscar skall börja krypa och kan ta sig in på Linus rum där allt lego ligger utspritt på golvet. Han har redan haft lego i munnen en gång... :/


Nu skall jag göra lite frukost till Linus och Ida och sen koka mig dagens första kopp kaffe så man piggnar till. Inväntar lite besök här idag också så jag får väl ta fram lite av mina bullar :)

6 kommentarer:

  1. Men du... Han kryper ju vilken sekund som helst..
    Julia är lat.. åååh vad jobbigt det är att ligga på mage och sedan bara gunga på alla fyra.. man kommer ju ingenstans.. *S*
    Jisses vilken grabb... cooolt!
    Meh åååh jag vill ha dina bullar !!!
    Kram !

    SvaraRadera
  2. Hoppsan! hahahaha hur lät det dära då ?
    Vill ha dina bullar hahhahaaaa jag menade att jag skulle vilja att du skickade lite kanelbullar hem till mig =), jag är lite GI flum nu *S*
    f´låt

    SvaraRadera
  3. Tack för bullarna, kexen, pizzan, kaffet...himla gott / Petra med ligister... ;-))

    SvaraRadera
  4. Alic har inte visat några tecken på att krypa ännu men det är jag tacksam för. Här pågår projekt nytt kök och vardagsrum.
    Vi har köpt en grind från IKEA (Patrull heter den). Då kan Linn stänga den in till sitt rum men ändå ha dörren öppen så att hon inte känner sig utanför familjen. Vill ju gärna inte hitta en Polly Pocket i Alice mun.
    Sköt om er.
    Gabriella

    SvaraRadera
  5. Hahaha!! Jo, jag fattade nog vilka bullar du menade johanna ;)

    ..och tack petra för sällskapet idag :)

    Skall nog köpa en grind så att Oscar inte tar sig in till Linus rum, tack för tipset!

    /Uwis

    Uwis

    SvaraRadera
  6. Jag tror inte han väntar till 10 månader, utan snart är det nog full fart!

    SvaraRadera