torsdag 9 juli 2009

Rockringar, böcker och töntiga flingpaket

Måste bara få skryta om min Ida lite som är helt otrolig med rockringar. Tyvärr så gillar hon inte alltid att man filmar henne så jag fick göra det lite i smyg.
Ofta rockar hon med 2 eller 3 stycken och kan hålla på hur länge som hellst. Kolla in det här när hon rockar med två runt halsen, släpper ner den ena och fortsätter rocka med den andra....


Här ser ni på slutet att hon rockar med två..
Visst är hon duktig! :)
---------------------------------------------
Vi äter ofta fil och K-special på morgonen och det är väl inget fel med det, men jag blir bara så störd av de töntiga texten på paketet med sk "smarta sommartips". Så här står det tex:

"Gnid armbågarna med en halv citron så blir de fina och underbara" (Jahaha...det är ju det första man tänker på att gnida armbågarna med citron..hahaha!).

"Ge vattnet ett lyft med följande festliga tips: frys in några läckra bär i istärningar eller skär frukter i små tärningar och frys in dem" (Ojojoj.. det var ju oerhört festligt!! )

"Byt ut glassen mot en mindre syndig variant som är lika lättgjord som den är läcker: 3 dl filmjölk/yoghurt och 300 g djupfrysta hallon eller andra goda bär" (Filmjölk och bär är ju precis lika gott som glass, eller hur...NOT! om man är sugen på glass vem fasen vill ha filmjölk då).

Så töntiga tips!

Idag är jag dödligt trött. För fjärde dagen i rad envisas Oscar med att vakna kl 03.00 och då tycker han att det är morgon. I natt var han vaken mellan kl 03.00 till 04.40..och som en Duracell kanin i sängen...höll på bli tokig på honom innan han somnade om. Tur att han är så söt att man förlåter honom :)

Det får bli en lugn dag. Fick mina pocketar som jag beställt. Så smidigt det är, på mindre än ett och ett halvt dygn har jag dem hem i brevlådan. Nu har jag att läsa ett tag..


Ha en bra dag, kram på er!

3 kommentarer:

  1. "Aldrig fucka up" ska jag ge mig på nu tänkte jag, "Snabba cash" var bra så jag hoppas att den är det med.

    SvaraRadera
  2. och är det graaf's bok underst? Den är riktigt bra! Otäck men bra. Börja med den! ;)

    SvaraRadera
  3. Japp, det är Graafs bok, blev lite nyfiken på den. Böckerna med Jens Lapidus pratar ju alla om så dem verkar också bra :)

    /Uwis

    SvaraRadera