fredag 24 juli 2009

I bilen..

I bilen på väg till syrran.

Barnen har kommit på en ny lek, den går ut på att tala om vad olika personer är utifrån vissa teman.

Tema kroppen:

Linus: Mamma är hjärnan, Pappa är musklerna, Oscar är hjärtat, jag är lungorna och Ida är bajset!
Ida : NÄÄÄÄ!! Jag vill inte vara bajset!!
Linus : Hahahaha..

Bråk, skrik, tjafs tills de kommit överens om att Ida skall vara ögonen.

Tema Djur.

Linus: Mamma är en häst, Pappa en tjur, Oscar en liten kattunge, jag är en alligator och Ida är en kackerlacka!
Ida: Nhäääääääää'!!! Jag är ingen Kackerlacka!! OUÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!
Linus: Hahahahaha!!! ..En åsna då?
Ida: NÄEEEE!!

Skrik, bråk, tjafs..

Pappan med hög röst: Men sluta, jag kör bil!!
Ida med gnällig röst: Jag vill inte vara en åsna.
Linus: Hahahaha..varför inte då? (med retsam blick..)
Mamman: Schyyyh!! Oscar sover. Lugna er nu! Du behöver inte vara en åsna..och du slutar retas. Mamman pekar med hela handen på sina barn och ser sträng ut.

Pappan stoppar små hörlurar i öronen och lyssnar på en talbok och försöker koncentrera sig på vägen.

Mamman: Nu är det bara fem mil kvar innan vi är framme, nu får ni skärpa er!

Det spöregnar och är 16 grader ute..

Det går fem minuter.

Ida: Vad skall vi ta nu?
Linus: Vad sägs om fåglar?

Linus: Pappa är en örn, Mamma en uggla, Oscar en sädersärla, jag en hackspett och Ida en snorkråka!
Ida jättehögt!: NÄÄÄÄEEE!!!

Suck!

2 kommentarer:

  1. Haha...låter som våra bilresor! Du skriver väldigt underhållande och man längtar efter varje nytt inlägg./ Jennike

    SvaraRadera