måndag 20 juli 2009

180 mil senare är vi tillbaka...

Nu är vi tillbaka från vår Stockholm/Kolmården resa. Det har gått otroligt bra med barnen i bilen med tanke på att vi åkt ca 180 mil i bil. Visst har det varit lite tjafs ibland, men med lite mutor i form av glass eller att få åka i framsätet så har barnen varit nöjda igen. Oscar har sovit nästan hela tiden i bilen, det har verkligen varit lätt att ha med honom.

Det har varit en ganska intensiv vecka. Vi har gått upp vid åtta på morgonen, ätit en god hotellfrukost och sedan åkt iväg på äventyr hela dagen. Sen har vi varit tillbaka vid 17-tiden duschat och så ut och igen för att äta middag. Vid 22- tiden har vi varit tillbaka på rummet och då har vi slocknat allihopa direkt :)

Här är lite bilder från Stockholm, en del bilder är från mobilen så tyvärr lite suddiga...



Ida trött i benen åker på pappas rygg...
Linus ville att jag skulle fota honom också.



Ida fick ta bort gipset två dagar före eftersom hon så gärna ville bada i hotellets bubbelpool. Detta firade hon med att köpa en glass...
Hahaha.. hon ser visst inte överlycklig ut på fotot men hon är jättetrött på den här bilden :)

Tre glada barn på djurgårdsfärjan....




Ida och Kompisen T skall åka fritt fall för barn...

Linus är överlycklig, hittade Måns Zemmerlöv som repade inför sommarkrysset på Gröna Lund. Måns i orange tröja...

Här kommer lite bilder från Kolmården.

Förväntansfulla barn i bilen...

Fina tigrar. Det var såå varmt då vi var där så alla djur sökte skuggan...

Ida och noshörningarna..



Barnen är på wild camp och testar en massa aktiviteter bla att lyfta en zebra..

Läskigt med skelettmuseum!

Ida och hennes bästa kompis är gorillor. Söta va! :)


I safariparken så kom den här giraffen fram till vår bil, böjde sig ner och pussade på motorhuven. Tyvärr han jag inte ta någon bild eftersom det gick så snabbt, men det såg så gulligt ut :)


Kolla in alligatorn som fanns i tropicariet! Först trodde vi han var konstgjord men sen rörde han på sig! Läskigt!!!

En massa häftiga ormar fanns där också..


En liten suddig bild, men Oscar var helt fascinerad av alla färgglada fiskar...

Men bäst av allt tyckte barnen om att se den stora hajen, de stog och tittade hur länge som hellst! Och nog är de imponerande djur alltid..


Min fina stora kille! Jag och mamman i den andra familjen tog de stora barnen på en kvällspromenad en kväll, och jag tog så många fina bilder på min Linus. Inte ofta man har tid med bara honom, så det var riktigt lyxigt...




På vägen hem så fick mammorna sitt också, för vi stannade av på Ikea i Uppsala för lite shopping :) .Blev inga större saker eftersom vi inte hade plats i bilen men mycket små saker blev det. Linus åt sin godaste måltid på hela resan, köttbullarna på Ikeas restaurang :D
-----------------------------------
Som ni ser så har vi haft det jättebra, det vara ett missöde som skedde. Ett riktigt missöde kan jag nog kalla det och jag kommer aldrig att glömma det i hela mitt liv, för så pinsamt var det. Men det skall jag berätta om i morgon för det är en historia för sig..
------------------
Kram på er så länge!

5 kommentarer:

  1. Kul läsning! Hittade hit via AFF´s site, Camping & båtliv-snacket. Varför just det? JO! Vi har nyligen "blivit med husvagn", vår första, och nu letar jag tips på campingar. Vi var till Eskilstuna i helgen på vår första campingtur och himmel så mysigt det var!

    Du hamnar under "mina favoriter"!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Kul att du kikar in hos mig! Jo, här diggar vi campinglivet, även om vi just kom hem från en semester utan husvagnen :)

    Nu skall jag kika in din blogg, kram..

    SvaraRadera
  3. Vi väntar med spänning på den pinsamma historien ;)

    SvaraRadera
  4. Låter som en härlig semester! =) Nu väntar jag bara på strålande solsken, känns som att det var ett tag sen sist... Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Vilken skön semester... men nu vill jag veeeta vad som hänt ! *S*
    Kram på däääj my dear Cyberfriend =))

    SvaraRadera