fredag 3 juli 2009

Minigolf med bruten arm..

Visste ni att det är inga problem att spela minigolf med bruten arm!
Eller att spela krocket för den delen heller.. :)


Skönt att det går att göra nånting då hon inte kan bada..


Jag har varit duktig och gjort lite barnmat (man måste ju skryta upp sig själv : )

Med dem stora barnen så gjorde jag massor, men nu har jag varit så lat. Men så fick jag ett ryck häromkvällen. Koka lite fläskfile i vatten med lite färska champinjoner, morötter, potatis och lite lök. Slängde ned lite tomater örtkrydda och vitpeppar. Mixade ihop allt med lite rapsolja. Klart!
Egentligen är det ju hur enkelt som hellst. Är man osäker kan man bara kolla vad som finns i en barnmatsburk och så slänger man i samma saker i en kastrull och låter det sjuda tills det är klart och sen mixar man det till pure...

Skall göra nån fiskgryta och kanske lite spagetti och köttfärsås också, tror jag..

Mannen jobbar en vecka till så här har vi inte riktigt semester ännu. Dessutom blev det väderomslag så från 28 grader i helgen till 16 och blåsigt..brrr!! Men det är väl en normal sommar bara.. :)

Vad störd jag blir på stavningskontrollen här på bloggen föressten! Ord som fläskfile vet han inte vad det är, och köttfärsås då föreslår han (jo, för det måste vara en han ;)...köttfärs ås!! Vad är en köttfärs ås?? En ås av köttfärs?? Hahahaha...
------------------------------------------------------------
Oscar sover ute i vagnen och Linus och Ida är hos kompisar, så jag tänkte passa på att röja upp lite här hemma, bäst att sätta igång!

Kram på er så länge!

(Obs, Linus och Ida är inte hos kompisar på natten, jag började skriva det här inlägget igår och fortsatte med det idag. )

1 kommentar:

  1. haha köttfärs ås ! stavkontrollen är helt dum i huvudet ! Jag vet hehe... ska nog oxå prova göra egen barnmat. Det verkade ju så lätt..
    men omjag känner mig rätt så är den stora latmasken som härjar.. haha

    SvaraRadera