tisdag 1 december 2009

Snö och blåbärspannkakor!

Så har vi äntligen kommit in i december månad, härligt! Barnen var jätteglada i morse över att de äntligen fått börja öppna sina kalendrar. Ida har en med Litte Pet shops figurer och en med Hello- Kitty choklad figurer. Linus har en med Lego. Förr om åren gjorde jag paket kalendrar, det blev 48 små paket som skulle slås in och att hitta små saker till dem där var ett ganska omfattande arbete. Jag höll väl på ett par år men fick sedan inse att det blev både dyrt och tog mycket tid, så jag la ner det där.Snön har kommit nu och i morse var det vitt och härligt ute. Genast känner man sig på bättre humör. Jag höll föressten på att köra på en älg på hemvägen, den stod i diket och jag såg den inte förrän jag passerade. Tur att den inte sprang upp på vägen!
------------------------------------
Så här såg det ut när jag kom hem idag...


I kväll tänkte jag mysa till det lite och gjorde blåbärspannkakor när jag kom hem. Men jag undrar vad jag har för familj egentligen. Mannen gillar inte alls pannkakor och inte Ida heller. Jag tänkte att Oscar kanske skulle gilla det men han satt bara och spottade ut, så jag fick värma burkmat istället till honom. Tur att jag har Linus som älskar "pannkisar" och så jag själv förstås. Jag tycker det är supergott med hemgjord blåbärsylt till, mumma!
-------------------
Måste bara få visa den fina tomten jag köpte på Ica kvantum för bara 149 kronor!

Idag är det Oscar i almanackan också, icke att förglömma :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar