tisdag 15 december 2009

Idas Luciafirande

Igår var vi på Idas Luciafirande. De är bara nio barn i Idas klass så det blev ett litet mini Luciatåg. Efteråt hade jag och en annan tjej fixat fika som alla fick äta av. Det blev uppskattat och jag tror att alla gillade vårt fika. Oscar sprang runt och rev ut saker och hade superkul . Han käkade lussebulle och drack saft också :)

Ida längst bort i bild, som klassens Lucia...
Världens finaste Lucia är min Ida såklart!...
Fikat som jag och Malin hade fixat. För 25 kronor per familj fick man fika hur mycket man ville av chokladbollar, pepparkakor, lussebullar, saft, kaffe och clementiner..
Linus var till stor hjälp med att passa Oscar som var precis överallt och rev ut saker..
Snöat har det gjort en massa det senaste dagarna och Linus är lite störd över det eftersom han har lovat sin pappa en massa snöskottning i farsdagspresent. Vi andra tycker dock att det är väldigt mysigt och genast så får man lite mera julstämning. Oscar hade en ganska rolig eftermiddag ute idag då han verkligen upptäckte snön. Tyvärr så glömde jag bort att fota så det får bli en annan gång.

Nu skall jag stupa i säng. I morgon väntar arbete igen och sen skall vi åka på födelsedagskalas på kvällen. På torsdag är det arbete och sen "Mord till bords" på kvällen. På fredag står julklappsinköp på agendan. Fulla dagar som vanligt så här före jul.

Kram på er så länge!

(Ps. klockan är nu 22.20 när jag gör detta inlägg. Jag skall inte gå och sova kl 17:42)

1 kommentar:

  1. Vad mysigt! Vi ska också köpa julklappar på fredag... det är verkligen mycket just nu. Kram på dig!

    SvaraRadera