lördag 12 december 2009

Ljus i vårt hus

Det har varit en hektiska vecka. Jag har varit på både julmiddag med jobbet och glöggafton. Barnen har varit på nobellunch och firat Lucia. Vi har tagit svininfluensasprutan och hunnit blivit sjuka och friska igen. Vi har bakat pepparkakshus och julpyntat här hemma. Sen skall man ju jobba också, och byta blöjor, städa huset och barnens träningar och allt det andra också. Men det är är väl lika för alla före jul antar jag. Det har varit mycket trevligt men nu börjar man känna sig ganska sliten. Det känns skönt att det snart är jul och att få vara lite mera ledig.
--------------------------------
Idag åkte jag och barnen i väg på Rusta en sväng och jag köpte bla två nya ljusslingor att ha här hemma. Den ena med rött sken fick lysa upp pepparkakshuset...

..och den den andra med blåvitt sken fick lysa upp hyllan bakom tv:n...


Så mysigt det blir med lite ljus här hemma. Jag passade även på att tända några vaniljljus som inköptes på Ikea förra helgen, så nu doftar det gott här hemma också. Man får göra vad man kan för att hålla mörkret och kylan så långt borta som möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar