tisdag 8 december 2009

Lite bakning, äta fil och Oscar som dansar.

Vi blev lite dåliga här av sprutan. Vi vuxna har haft huvudvärk och muskelvärk och Ida har mått illa och knappt ätit nåt idag. Linus har varit hyfsat pigg men har ont i armen.

Så det fick bli en hemmadag, vi har mest slöat men på eftermiddagen passade jag och Ida på att baka lite lussekatter. Ida gjorde Gary, Svampbob fyrkants kompis som är en snigel...


Ganska snabbt tog orken slut dock för Ida som inte hade ätit något på hela dagen, men hon var riktigt duktig när hon väl höll på..
Oscar har varit gnällig hela dagen så jag vet inte om han är på väg att bli sjuk eller om det är något annat. Här kommer en liten filmsnutt från förmiddagen då han var nöjd med att sitta och äta fil. Jag tycker barn skall få kladda i den här åldern, det är ändå så pass lätt att tvätta av sedan...



Det finns två saker som Oscar är alldeles tokig i, det ena är att bada. Tro inte att du kan spola upp ett bad och inte låta han få bada. Han bryter samman fullständigt! Jag skojar inte, han blir helt förstörd. Det andra som Oscar älskar är Lady Gagas nya låt "Bad Romance", han kan inte vara still då han hör den...



Jag håller med Oscar, det är en väldigt bra låt!

3 kommentarer:

  1. Men så go han är! =) Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Vad söt han är när han dansar :) Sophia har också en favoritlåt; Cheap girl med Elegant Machinery. Finns inte på youtube eller nåt tyvärr så jag kan inte länka den, får försöka spela in när hon dansar sen istället. Hon kan vara i ett annat rum och plocka med något men när hon hör dom första tonerna till den låter så släpper hon allt och rusar till datorn och ställer sig och dansar på golvet :D

    SvaraRadera
  3. Men guuud vad jag skrattade!!! Så söt stil alltså!!!
    Kram från Kristina "Snice"

    SvaraRadera