söndag 20 december 2009

Smart gegga och Oscar klättrar

I fredags var vi och köpte julklappar och eftersom det finns överflöd med leksaker för Oscar redan så bestämde vi oss för att köpa en Sacco- säck till honom. När vi kom hem så kunde vi inte motstå att ge honom den direkt. Han vet ju ändå inte när det är julafton. Det blev succé direkt, både han och syskonen tyckte den var jättemysig..

Sen måste jag få tipsa lite om en sak, som jag aldrig har provat förut. Vi hade storstädning här hemma igår och det är alltid lite pilligt att göra rent fjärrkontroller, tangentbord och mobiltelefoner mm. Här nedan ser ni lösningen. Det är som en gegga som man trycker mot tangentbordet, allt smuts fastnar i "geggan" och den är dessutom bakteriedödande. Jag törs nästan inte säga hur rena våra fjärrkontroller blev...

(Cyber Clean, köpt på Claes Ohlsson, kostade runt en femtilapp)


Kan rekommendera den faktiskt.
Kolla in Oscar i morse. Nu har han lärt sig klättra upp på bordet. Jag trodde jag var säker eftersom jag hade vänt pallen felväg, med trappstegen inåt men det hjälpte tydligen inte..

Han är verkligen överallt nu!

Planerna för idag är att vi ska städa klart här hemma. Ida skall på barnkalas och Linus skall på innebandymatch. Det är killarna mot mammorna. Ja ni hörde rätt, det innebär att jag skall få röra på gamla kroppen idag. Det skadar nog inte :)

Ha en bra dag ni andra också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar