måndag 28 december 2009

Snö och krossat hus

Det har kommit så sjuk mycket snö det senaste dagarna! Mannen och Linus har skottat i timmar! Så nu har vi vinter på allvar. Mig gör det inget, om det ändå skall vara vinter så kan det lika gärna vara snö tycker jag. Jag gillar ju slalom, skoter, pulkaåkning och skridskor så det kan gärna få vara lite snö för mig :)

Så här såg det ut i går när dem var ute och skottade:
(Lite dåliga bilder eftersom jag fotade genom köksfönstret)
Ida "plumsar" omkring i snön..
Linus håller på att borsta av snö från bilen. Snön går upp till knäna där mannen inte skottat ännu..

Snöhögen utanför fönstret är högre än Ida..
Idag har det vräkt ner ännu mera snö än vad som visas på bilderna! Vi passade dock på att vara ute eftersom det var ganska behagligt väder. Vi har åkt pulka och skridskor hela eftermiddagen. Oscar sov ute i vagnen i ca 1,5 timme. När vi kom hem var alla sådär rosiga om kinderna. Vi gjorde lite mat och sen ville Ida krossa sönder pepparkakshuset och eftersom julen ändå är över så fick barnen göra det. Smaskens tyckte Ida..

Nu skall jag värma lite glögg och bara ta det lite lugnt.

Må så gott kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar