onsdag 2 december 2009

December i mitt hjärta

Idag skulle jag haft med mig kameran! Jag och Oscar var på långpromenad under eftermiddagen. Vi var ute ca 1,5 timme och promenerade med vagnen och det var ett sådant fantastiskt vinterväder. Kall snö som knarrade under fotsulorna, hög och klar luft och en färgsprakande orange himmel mot allt det vita, så vackert På hemvägen hann det bli mörkt och alla julbelysningar lös och på himlen en stor fullmåne. Sverige kan verkligen vara vackert!

Efter promenaden så åkte jag och barnen iväg och köpte nya vinterskor till Ida och lite andra saker, och sen var det bara full fart hem igen och få barnen i säng. Jag har en massa fler inköp jag måste göra innan jul. Jag måste köpa nya vinterhandskar till Ida, och sen behöver Linus en tomtedräkt till skolans luciatåg. Ida behöver en luciaskjorta och sen skall barnen på nobellunch så då behöver de finkläder till det. Det är även några födelsedagar och lite annat innan jul också, för att inte tala om alla julklappar! December är en rolig månad men fasen vad dyrt det blir! Törs knappt tänka på det.

Men jag gillar december ändå. Gillar det vackra både ute och inne. Nu har jag även en julfest, en glöggkväll, en tjejhelg, två luciatåg, en kväll med teater och god mat och inte minst en alldeles ny kusin som skall födas någon gång i december. Om man försöker att inte stressa upp sig för mycket så är det en fantastisk månad att se framemot!

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det härligt, och man slipper sitta helt sysslolös. ;)Hoppas allt är bra med er. Låter som en helmysig promenad! Jag och C tog en liten promis vi också, dock ingen snö som knarrade med frost har det varit ute hela dagen och det var riktigt mysigt faktiskt! KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag älskar december, tycker man blir på så mkt bättre humör direkt :) Visst, mkt att planera, och dyrt blir det, men det är som du säger, så mkt skoj att se fram emot :) Min farmor och farfar ska komma på födelsedagsfirande här nån dag då dom inte kunde vara med på Sophias kalas, sen har vi ett dop till helgen, imorrn ska vi iväg till stan och handla julgran (plast) och massa julkulor, papper osv så ska jag börja slå in lite julklappar imorrn kväll. Tror även jag ska ta mig en tur ner till min hemstad och hälsa på lite kompisar över en julfika :)

    SvaraRadera