torsdag 31 december 2009

GOTT SLUT

Så var året 2009 över och det är tid för lite reflektion och tillbaka blickar. Jag kan inte fatta att vi redan går in i 2010-talet!

För 10 år sedan, alltså nyår 1999 så hade jag en liten Linus i magen. På nyårsnatten låg jag och mannen och kollade på tv hur man firade milleniumskiftet och samtidigt så sparkade en liten fot inne i magen. Det är en kväll jag aldrig glömmer.

För 5 år sedan, alltså nyår 2004, var också en speciell nyår fast på ett annat vis. Min föräldrar hade varit i Thailand över jul och bara timmar innan flodvågskatastrofen inträffade så reste dem hem från Phuket. Ida var nästan 8 månader och Linus 3 år, de hade varit sjuka nästan hela december. Det blev en ganska stillsam nyår det året.

För ett år sedan, alltså nyår 2008 så hade vi en liten Oscar som var ca en månad gammal. Vi var faktiskt själv hemma den nyårsaftonen. Käkade gratinerad hummer och sköt lite raketer. Jag ammade ju för fullt så det blev inte så mycket firande.

2009 har varit ett ganska bra år. Bäst har nog varit att få vara hemma med Oscar. Att varje dag få uppleva hans små framsteg, se hur han har utvecklas till en liten personlighet. Sämst har nog varit att börja jobba igen. Det tog lite tid att vänja sig, jag blev lite ledsen. Tyckte jag missade mycket. Men nu går det faktiskt ganska bra.

Ikväll skall vi fira nyår med några vänner här i byn, det blir mat, raketer och superkul. Ida har bestämt att hon och jag skall locka håret och måla naglarna :)

HA ETT UNDERBART GOTT NYTT ÅR!

Kramis så hörs vi nästa år igen.

3 kommentarer:

  1. Ja detta år har varit underbart! Och jag kan bara hoppas att nästa blir det också! Gott Nytt År på er!

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år.

    Vi spenderade tolvslaget förra året med att sova vi. Elin sov så dåligt när hon var liten att vi inte ville slösa bort tiden med att vara vakna när hon sov.

    Ikväll blir det middag med vänner.

    SvaraRadera
  3. Det är fint att återblicka och minnas. Det ger lite perspektiv på livet liksom.
    Hoppas 2010 blir ett toppenfint år för er.
    Kram!

    SvaraRadera