söndag 29 november 2009

Oscar 1 år!

Idag för ett år sedan föddes vår fina Oscar. På morgonen vaknade jag av att vattnet gick i sängen och efter mindre än tre timmar på förlossningen så föddes vårt kära charmtroll. Drygt 3,3 kilo och världens finaste förstås. Jag känner en sådan enorm tacksamhet över att vi fått uppleva miraklet med att få ett friskt barn än en gång. Och vilket år det varit! Det har gått så oerhört fort och det har hänt så mycket på kort tid.

Oscar nyfödd i storebrors famn..
Oscar ca 3 månader med snuttefilten..
Oscar har hittat sina fötter ca 4 månader...
Oscar på promenad i solen, drygt 4,5 månader gammal..
Oscar i gåstolen ca 5 månader..

Oscar i gungan, 6,5 månad gammal..

En trött liten kille på 7 månader...
Nästan 8 månader och kikar ut genom fönstret i husvagnen..

Oscars första kex ca 8,5 månad...

Oscars första sommar med bad utomhus..

Vårt lilla charmtroll...

Alltid glad och positiv. Här ca 10,5 månad...
Snorig och febrig på födelsedagen men ändå ganska pigg.


GRATTIS VÄRLDENS FINASTE OSCAR 1 ÅR IDAG!

4 kommentarer:

  1. Grattis, grattis :) Om lite mer än fyra timmar är det exakt ett år sedan Sophia föddes. Man blir lite nostalgisk.. det känns som att det har gått så fort och samtidigt känns det som att det var så länge sedan :P Vid den här tiden för exakt ett år sedan så hade vi precis kommit hem ifrån förlossningen, jag hade fortfarande oregelbundna värkar och valde att åka hem istället för att ligga kvar. Jag försökte äta lite mat men fick bara upp allt igen, gick och la mig om ca 1½ timme tror jag, och exakt vid tolvslaget åkte vi in till förlossningen och jag fick kämpa i lite över tre mil för att hålla tillbaka krystvärkarna. 00:48 tittade lilla fröken ut, 48 minuter in på det beräknade dygnet :D

    SvaraRadera
  2. får Tårar i ögonen när man minns tillbaka,kan inte förstå att min Elias blir 1 år den 8 vi kämpade ju i 29 månader att få ett plus på stickan nu är den tiden sedan läänge förbi skönt men lite snyftigt.
    Grattis till din lille Prins från Elias och mig.

    Kram=9

    SvaraRadera
  3. Ja jag sitter också här helt tårögd... tänk att våra små har blivit så stora... och tänkt vad fort det här året har gått... Det är helt galet. Och livet bara rinner iväg känns det som. Det känns dessutom så himla kul att ha lärt känna dig och några av de andra i vår föräldragrupp fastän vi aldrig har träffats så har vi så mycket gemensamt, helmysigt tycker jag. ;)

    GRATTIS IGEN Oskar! Hoppas du hade en toppendag igår!

    SvaraRadera
  4. Tack för alla grattis till Oscar! Jag tycker också det är roligt att vi har hittat varandra så här över nätet. Skulle vara roligt att ses någon gång med barnen. Synd attni bor så avsides, hahaha ;). Kram till er och till Sophia, Elias och Cornelis, från Oscar och mig!

    /Ulrika/Uwis

    SvaraRadera