måndag 16 november 2009

Julbelysning, November och mina killar.

Nu har all snö som ni kunde se på förra inlägget regnat bort. Jag vill gärna ha ett litet snötäcke. Jag tycker det är såå fint. Hoppas det kommer lite innan advent i alla fall.

Vi har haft några tunga dagar här hemma. En person som jag känner är sjuk och sen fick vi ett tråkigt besked om ett dödsfall också. November är verkligen inte vår månad. Många tragiska saker i mitt liv har skett just i november. Det enda positiva med november är att Oscar blir ett år den 29 november. Annars skulle jag gärna hoppa över november.

December månad är desto roligare och som ni säkert har märkt så har vi tjuvstartat med både glöggen, pepparkakorna och annat. När jag kom hem en dag så hade mannen tänt julbelysningen på huset också. Så mysigt det blir!! Här ser ni..

Det är riktigt mysigt att komma hem!

Idag följde Ida med en kompis hem och eftersom mannen jobbar kväll så var jag ensam med Linus och Oscar. Så lugnt och skönt det var vid middagen! Inte så att Ida bara är den som "slamsar" och håller på, men jag tror ofta barnen triggar varandra.

Sen när vi skulle åka och hämta Ida så ville Linus klä Oscar. Här kommer en liten film från det. Kolla in när Linus "pruttar" Oscar på magen, han verkar helt oberörd :)



Dem hade så kul ihop, brorsorna. Linus är verkligen världen bästa storebror!!


Oscar har på sig Idas gamla dunjacka, är man nr tre i barnskaran så för man vara beredd på att ärva lite saker och jag tycker att pojkar kan ha rött dem med!




När Ida kom hem ville hon ha fruktsallad till kvällsfika och det kunde jag ställa upp på, sen fick dem varsin pepparkaka också för att dem skulle vara snälla :)




Det var lite från oss det. Tack för att du kikade in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar