måndag 9 november 2009

Snö och ålder med charm

Jag har inte fastnat i pepparkaksbaket :)
-------
Jag har varit på konferens med jobbet i två dagar och sen i helgen var det liksom fullt upp med firandet av svärfar, min pappa och mannen här i huset. Sen har vi barnens träningar på helgen och så ett hus som skall skötas om ibland. Oscar blev även sjuk på lördagskvällen så det har liksom inte funnits tid till att blogga.
---------
En del snö fick vi i helgen. Här kommer lite bilder på det. Här ser ni mitt köksfönster på lördagsmorgonen..
Ida gick ut och lekte lite i snön. Närmast huset var det ingen snö pga att taket går ut en bit. Men det är väl bara en tidsfråga innan det är snö överallt.
Ida leker med sina "petshops" i snön..
På kvällen var mannen ute och gjorde snölyktor med barnen. Tyvärr så blev det en hel del bråk barnen emellan så det blev inte lika mysig upplevelse som det först var tänkt..
Men ljuslyktorna lös fint hela kvällen ute på gården...
Oscar var glad som alltid.
Så här gör han nuförtiden då jag tar fram kameran :)
Han har blivit en riktig skämtare och gillar att skoja med oss. Han gör ofta fåniga miner och sen skrattar han och kikar klurigt på oss. Gullunge!!
Samma uttryck fast med tutten i munnen..

Samma min igen, knipa ihop ögonen och visa tandköttet.. :)


Alla åldrar har sin charm brukar man tala om när det gäller barn och Oscar är verkligen i en härlig ålder nu. Han är mest glad och nöjd hela tiden och håller på att upptäcka världen och bli en egen lite person.
Jag får väl försöka komma ihåg det när han är en jobbig tonåring och kanske inte är lika charmig ;)
Nu skall jag se tv. Kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar