tisdag 17 november 2009

Strömlöst och siffror i taket

Idag när sonen var på simhallen med skolan för veckans simträning så blev det plötsligt helt mörkt. Klass tre byter om i källaren och ni kan ju tänka er hur mörkt det blir då när strömmen går, det blev becksvart!! Som tur var hade någon en mobiltelefon som de kunde lysa med så pass att de kunde få på sig underkläder i alla fall :)

Det var visst ett ganska stort strömavbrott:
http://www.vk.se/Article.jsp?article=313316

Hoppas att det inte är vi som har orsakat strömavbrottet pga all vår julbelysning på huset ;)

..och apropå det som lyser. Mannen har en väckarklocka där tiden även visas i taket. Först tyckte jag att det var en onödig pryl, men jag måste säga att jag gillar den väldigt mycket. För om man vaknar till på natten så behöver man bara kika uppåt så ser man vad klockan är, och dessutom så gillar Oscar att ligga och titta på den när han skall sova.

Jag brukar även ligga och titta på den och kolla hur länge det tar innan Oscar somnar. Igår tog det 6 minuter och idag tog det 35 minuter! Men det där beror lite på hur mycket han har sovit under dagen. Så här ser det ut i taket i alla fall:

Så mycket fiffiga grejer det finns nuförtiden.

(Mannen har fått sin i present och den är inköpt på Claes Ohlsson om jag inte minns fel.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar