torsdag 26 februari 2009

Skidtävling och blomplantering

Idag har vi hållit igång hela dagen, känner mig riktigt mör i kroppen. Vi började i morse med att fara på skolan och heja på Linus som hade skidtävling. Här ser ni Linus när han just kommit i mål och är ganska trött. Sen blev det lite korvgrillning och sådant efter tävlingen. Ida ville passa på att leka lite på skolgården så vi blev kvar en lång stund och jag höll på frysa tårna av mig.

Sen hade Linus skola så vi andra for hem och jag trodde att vi skulle ta det lite lugnt men Ida tjatade om att hon ville hålla på med jord så det slutade med att vi bar in alla krukväxter i badrummet och planterade om dem. Oscar fick sitta i babysittern och kolla på under tiden.

Ida tyckte det var superkul och hon var så duktig. Hon planterade om sina blommor och sen diskade hon alla krukor också. Efteråt hade vi blomjord i precis hela huset, i handfatet, i badkaret, på golvet i köket och allrummet så det blev till att städa rejält.

Sen blev det till att göra lunch, amma Oscar, stöka undan i köket och sen ville Ida se en film och Oscar somnade. Jag lade mig själv på soffan en stund och höll precis på att somna då Oscar vaknade och hade bajsat och efter blöjbyte ville han ha mat förstås. Sen var filmen slut så då satte vi igång med nästa projekt som var att klä om stolarna. Ida hjälpte till att klippa i tyget och snabbt blev det dax att laga middag och mannen kom hem från jobbet. Sen kom kompisen N på besök och mannen skulle fara på något möte och barnen skulle läggas och Oscar skulle ammas igen och nu sitter jag här och är såå trött. Vissa dagar bara blir såhär, man håller på från morgon till kväll. I morgon skall jag ligga på soffan hela dagen tror jag ( haha.. i mina drömmar kanske det skulle hända). Jaja, vila får man väl göra då man är pensionär...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar