tisdag 17 februari 2009

Busig bebis

Idag var det 23 minusgrader när jag skulle köra barnen till skola och dagis. Det fick bli en innedag helt enkelt, men det passade mig bra för jag hade hoppats på att få ta igen lite sömn eftersom det har varit mycket nattammning på sistonde. Oscar hade andra planer än att sova på förmiddagen och var så glad och busig i sin vagn..









Oscar är helmysig just nu, man märker att han har börjat upptäcka världen. När jag ammar honom och det låter något spännande ljud eller att det blinkar från tv:n så måste han släppa taget om bröstet för att kolla vad som står på. Vid middagarna skall han sitta i någons knä och han ler mot alla i familjen och gör bubblor med munnen. Han håller huvudet helt nu och jollrar med nya ljud varje dag. Han har hittat sina händer och försöker föra dem till munnen så han kan suga på dem. Han kan sitta med stöd och han älskar när han får stå i någons knä. När han gråter kommer det tårar och när han skrattar hör man ljud. Oscar är 2,5 månad och otroligt nöjd och glad hela dagarna. Jag känner mig så oerhört tacksam att han finns här hos oss och skulle vilja stoppa tiden för jag hinner inte med!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar