söndag 15 februari 2009

Mystiska spår och legokillen

Utanför vårt sovrumsfönster i snön finns spår efter något djur som har gått där. Det är inte katt eller hund och det är för stort för att vara en sork eller liknande. Spåren har utökats, så vi har fått påhälsning flera gånger. Efter lite googlande på nätet så kom vi fram till att det måste vara spår efter en hermelin. Det är i alla fall de enda spåren som passar storleksmässigt och hur de ser ut. Hermeliner äter tydligen sork och under vår altan (som är precis där spåren är) har vi haft sork, eller möss på vintrarna. Men hermeliner är tydligen jätteskygga och inte heller så vanliga så lite spännande är det i alla fall med dem där spåren.




Sen är det några som saknar lite bilder på Linus här på bloggen så här kommer en bild som jag tog nyligen på honom. Linus älskar sitt Lego och ställer gärna upp på bild och visar vad han har byggt. Vore det inte så långt för oss att åka till Danmark så hade jag tagit Linus till Legoland för länge sedan. Jag vet hur mycket han skulle uppskatta att få åka dit!

Japp, det var allt för mig denna kalla söndagskväll. Nu borde jag egentligen gå och sova men jag tror jag skall koka en kopp te och krypa upp i soffhörnet och mysa lite. Även om man är trött så är den den där egentiden då barnen sover värd mer än några timmars nattsömn ibland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar