måndag 16 februari 2009

Ibland blir man bara så trött...

Det är måndagskväll, 17 minusgrader ute, länge kvar tills det är lön och alla är trötta och griniga. Middagen blir aldrig färdig och varför kan vi aldrig äta någon gång. Därför att kycklingen inte hade tinat och den är snart klar i ugnen. Får jag gå till en kompis? Nej du måste göra läxan ikväll. Jag vill se på Disneychannel och jag vill inte ha den här maten. Jag råkade spilla ut min mjölk, jamen torka upp då! Nu kräks Oscar, har vi slut på tvättlappar och kan någon gå ut med blöjpåsen? Vem har hällt allt vatten på golvet? Du måste plocka upp efter dig! Har du tömt tvättmaskinen? Nu ringer telefonen, kan någon svara. Gå ut från mitt rum! Oscar har bajsat, var har han någon ren pyjamas? Klaaar!! Jag är klaaaar!!! Jag kommer, skall bara byta Oscars blöja. Ouääääääää!! Nu vill han ha mat. Har du lagt en frukt i skolväskan? Va, skall du ha skidor med dig i morgon, men dina stavar ligger översnöade på baksidan under en meter snö. Kom och ät kvällsfika nån gång!! Ouääää, nu vill han ha mat igen. Du måste lyssna på mig, jag gillar inte att tjata. Har du borstat tänderna? Nu ringer telefonen igen. Har vi slut på toalettpapper? Kan jag få vara uppe lite till? Nej, du måste i säng. Nu kräks Oscar. Aaaaj!! jag låg faktiskt här före dig. Men sluta bråka. Kan jag få höra en saga? Jag vet inte om jag orkar läsa ikväll. Godnatt och sov gott, jag älskar dig! puss och kram och godnatt!

Kan jag få ett glas vatten? Men soooov nu!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar