lördag 13 februari 2010

Läshörnan och mammaledigt.

Här är nya läshörnan i datarummet. Köpte ett överdrag på Ellos och satte det över en gammal fåtölj. Tänkte hitta en fotpall och så har jag ett svart runt bord i förrådet som jag tänkte ställa dit. Blir en liten mysig läshörna om man vill dra sig undan en stund.


Nu har vi bestämt att jag skall vara mammaledig med Oscar under maj och juni månad. Tjohoo, jag blir så glad! Oscar börjar inte dagis förrän i augusti och jag började ju jobba då Oscar precis blev 10 månader. Ni som följt mig på bloggen vet att jag har känt mig lite ledsen över att jag inte fick mera tid med honom. Därför känns det verkligen superhärligt. Med tre barn i huset så finns det inte alltid tid till att bara umgås med Oscar, så det känns verkligen som ett privilegium att få den här extra tiden med honom.

Skall bli supermysigt! Jag längtar så...
Nu skall jag göra mig i ordning för vi skall åka på middag hos en kompis. Sex barn och fyra vuxna, det blir säkert skoj. Vi hörs och syns sen.
Kramis!

2 kommentarer:

  1. Men åh vad härligt det låter....

    SvaraRadera
  2. Vad härligt :) Jag började nog jobba i precis lagom tid, men jag har ju bara jobbat i två veckor så jag började ju när Sophia var 14 månader, det blir ju lite skillnad då, hinner hända mkt på 4 månader. Skönt att du får lite extra tid sen då :)

    SvaraRadera