måndag 22 februari 2010

*#+&%#=!! KYLA!!

Så less jag är på denna kyla!!! Snön är väl okej, det är man ju liksom van vid, men iskylan som aldrig tar slut! Det går knappt att vara ute när det är minus 20 grader och snålblåst. Jag vet det GÅR att vara ute men hur kul är det? Mina barn var ute 15 minuter igår innan kom in för att de frös om ansiktet så fruktansvärt.

I morse hade det blåst och drevat så mycket så när jag skulle fara på jobbet så fick jag inte upp dörren på förarsidan. Det blev till att krypa in från passagerarsidan över handbromsen och allt det där för att ta mig till förarsätet. Väl på plats så kunde jag väl köra fem cm innan jag satt fast i snön. Min bil är liten och jag har små däck. Tutade (och väckte väl alla grannar) för att mannen som var inne i huset skulle komma ut och putta på bilen men han hörde förstås inget. Det var bara att klättra över igen från förarsidan till passagerarsidan och Kontrollera stavninghasta in för att be om hjälp. Arg som ett bi var jag då, stressad och blåfrusen. Mannen kom ut i pyjamas, lågskor och jacka. Jag klättrar in på fel sida igen, över handbromens och allt det där. Jag ryms knappt eftersom jag har mycket kläder på mig, bilen är liten och vi har barnstol i vägen. Mannen puttar på och jag slirar och till slut kommer jag loss och backar i 180 ut från garageuppfarten för att inte fastna igen. Ja, och sedan fick jag köra järnet till stan för att hinna till jobbet i tid. Så less man blir!!

Nu skall det sparas till en utlandssemester under vinterhalvåret! Det går inte att ha det på det här viset, man blir ju nästan deppig av att bara vara inomhus. Håll tummarna att det blir fint väder på sportlovet som är är om två veckor. Då vill jag tanka dagsljus och sol.

Nu skall jag gå och sova och drömma om vita badstränder och sommar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar