måndag 15 februari 2010

Alla hjärtans dag!

I går var det alla hjärtans dag och mina tankar går till en blogg som jag har följt. En mamma som bloggar om sin cancersjuka son Gustav och på alla hjärtans dag i går så tog han sitt sista andetag. Jag känner inte familjen men en arbetskollega till mig gör det. Som mamma så kan man till viss del förstå hur det skulle kännas att förlora sitt barn. Jag känner en sådan enorm tacksamhet att mina barn är friska och samtidigt en rädsla för att något skall hända dem. För ett år sedan så var Gustav och hans familj en familj som "alla andra". På ett år har allt förändrats för dem. Man skyddar sina barn genom att vaccinera mot svininfluensa, man har krockuddar och bälte i bilen, hjälm i slalombacken osv men när något sådan här händer kan man som förälder inte skydda sitt barn. Man får stå åt sidan och lita på att behandlingen fungerar. Livet kan förändras i ett ögonblick och det som man hade ena dagen kan nästa dag vara borta.

Låt alla dagar vara en alla hjärtans dag och krama dem ni älskar lite extra. Sätt in en slant på barncancerföreningen. Länk finns på Annas blogg:

http://www.annasanatomi.blogspot.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar