tisdag 9 februari 2010

Fixar hemma och nytt namn på fiskburgaren

Kikar in lite och tänkte bara berätta att jag håller på att möblera om lite hemma, småfixar lite. Har köpt en tavla, flyttat runt lite möbler, sytt en gardin till Oscars rum osv. Jag är i en fixarfas och jag vet att ju mer ljuset återvänder desto mer energi får jag tillbaka. Jag funderar på att kakla om i köket och så håller jag på att fixa en läshörna i datarummet och lite annat. Ni skall få se lite bilder när jag laddat kameran. Visst får man energi nu när ljuset börjar återvända!

I går var vi och käkade på Mac donalds och Linus satt hela tiden och frågade mig om han fick gå fram till kassan och skämta lite med personalen. Självklart hade jag inget emot det och jag vet att Linus gilllar att skoja lite. Frågan var bara om han skulle våga. Efter att ha funderat en stund gick han fram till disken och sa ungefär så här:

Linus: -Skall ni lansera en ny fiskburgare?
Personal förvånat: -Näe?? Hur så?
Linus: -Om ni skall göra det så vet jag vad den kan heta!
Personalen: -Jaha, vad då?
Linus: - Mac krill (Makrill)!! :-)

Det tyckte dem var lite roligt, och det tyckte faktiskt jag med. Vad han hittar på min lilla skojare, självklart skall Mac Donals fiskburgare heta Mac krill :-)

Barn kan vara rolig ibland. Glömmer aldrig en episod när Linus var liten och vi sitter i bilen på väg till staden för lite inköp. På radion pratar dem om att det är mycket turister i stan, varpå ungen skriker ifrån baksätet alldeles förskräckt: -Stanna bilen mamma, det är terrorister i stan! Inte så lätt att skilja på turister och terrorister.

Ja, det finns mycket knasigt som dem har sagt men det får jag berätta om en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar