lördag 27 februari 2010

Innebandy, tänder och skolmat mm

Idag har vi varit på en av Linus innebandymatcher och så otroligt spännande det är att se dem. Jag kissar nästan på mig :-) Jag trodde inte jag var en sådan där "sportmorsa" men man kan ju inte låta bli att heja och skrika och leva sig in i matchen när man ser dem. Stackars Oscar blev väl halvt döv på kuppen av mitt vrålande. Kul är det i alla fall och det går så bra för laget också.
--------------
I övrigt rullar livet på i rasande takt. Ida har tappat två tänder och ser ganska kul ut. Den ena tanden tappade hon då hon ramlade av sparken och det lustiga var att dagen efter hittade hon tanden i snön. Vad är oddsen att hitta en vit tand i snön? Tur var väl det i alla fall för då kunde tandfen komma.

Igår var jag med Linus klass i trean och hälsade på. Det har varit lite stökigt i klassen och ett extra föräldramöte blir det nästa vecka. Det var därför ganska intressant att få bilda sig en egen uppfattning och nog finns det vissa som tyvärr förstör för hela klassen med sitt beteende. Om några gapar och skriker och inte kan sitta still så blir det mindre tid för dem som kanske behöver hjälp men som inte gör så mycket väsen av sig. Tråkigt är det i alla fall men som tur är har vi engagerade och kompetenta lärare som tar tag i problemen.

Mest imponerade blev jag av skollunchen. Vilken mat! En stor salladsbuffe, flera olika rätter, massor med bröd , såser och för föräldrar som kommer dit och äter, finns kaffe och kaka efteråt.
Maten lagas till 80% från grunden och i år satsar man extra hårt för att använda så mycket kravodlade produkter som möjligt. Detta på en liten byaskola med typ 120 elever. Det tycker jag är imponerande.
----------
Avslutar med en liten filmsnutt på Oscar som är snabbare än blixten. På ett kick har han tagit ner ett glas från köksbordet och hunnit rita med fil på golvet. Lite ljus filmsekvens men ni ser kanske ändå..

Nu väntar plankstek och melodifestivalen för oss. Ha det bäst!

1 kommentar:

  1. Vad härliga dom är dina troll. ;) Min stora tjej ser precis likadan ut som Ida i munnen, både ser rolig ut och låter rolig. ;) Vilket flax att hitta tanden, hur lyckas man med något sånt liksom????

    SvaraRadera