söndag 31 januari 2010

Två filmtips, akuten, bad, soppa mm

I går blev det ett besök på akuten med Linus. Hans mage som varit dålig i en vecka och i går blev den bara värre och han kunde nästan inte gå. Jag kände bara att det var lika bra att kolla upp honom. Efter några timmars väntan och lite olika undersökningar så kunde de inte hitta något fel på magen. Troligtvis ett förkylningsvirus som satt sig på magen, bara härda ut alltså :(.

Bitande kallt har det varit i helgen så jag åkte på Hemmakväll och hyrde lite filmer och köpte alldeles för mycket godis och chips. Sedan fick det bli en innedag. Jag och mannen såg en bra film med bla. Charlize Theron och Kim Basinger "The burning plain", hyr gärna den.
Idag mådde vi lite bättre, så Ida, jag och Ogge åkte till Aguarenan i Holmsund och badadet. Oscar älskade verkligen att bada i djungelpoolen och ville aldrig gå upp. Han är som en fisk i vattnet, totalt orädd, kastar sig hit och dit..helt galen :) Jag måste även få skryta lite om min Ida, hon har blivit så duktig på simma. Hon var även så otroligt duktig och hjälpsam på badet hela tiden. Älskade lilla sex-åring!

Trötta och nöjda åkte vi sedan hemåt. Mannen och Linus hade under tiden varit på bio och sett Avatar. Båda tyckte den var superbra, så där fick ni ett biotips :)

Ja, sen åt vi hemgjord köttsoppa. Barnen tyckte förstås att det var blä, men det var ganska väntat. Ida åt två matskedar buljong till middag och inget mer. Men man kan ju inte äta tacos och pannkaka jämt...
Det var lite från vår helg. Nu skall jag gå och handla i barnens affär som det har gjort. Ibland kan dem ju faktiskt leka riktigt bra tillsammans :)

Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar