lördag 9 januari 2010

Slalompremiär!

Jag försöker mig på ett inlägg :) Tack för era kommentarer! Jag måste väl inse att bloggen inte kan uppdateras lika ofta hela tiden. Dessutom har jag haft det lite tungt på andra plan. Det tar energi och kanske är det därför som lusten och orden försvann.

Idag var det lite mindre kallt så det var dags för årets slalompremiär. Här kommer lite bilder..

Linus har precis åkt av liften. Det var en underbar solig dag, med en sådan där klar och kall vinterluft.

Ida skall precis kasta sig utför backen och åka iväg...


Jag hade tänkt att Oscar skulle få åka pulka men det blåste ganska kallt uppe på berget så han fick sitta nerbäddad i vagnen istället..
Ida och bästa kompisen i fikastugan. Självklart måste man äta korv, bullar, kex och varm choklad när man har åkt slalom en stund...

Ida på väg ut för att åka igen. Det blir ju mörkt och kväll redan kl 15 så det gäller att passa på att åka de få timmar det är ljust. Nu längtar man till mars månad då det är längre och ljusare dagar..

Skönt med en huva i hjälmen tyckte Linus eftersom det blåste ganska kallt i backen....

Tog en bild från parkeringen bara för att det var sådant vackert ljus från himlen. Klockan var ca 15:15 och de höll på att skymma ute.
Det var lite från oss och vår lördag.
Titta föressten vem som står brevid mig när jag bloggar..mannen som äter allt :)

Ha det bra från oss!

2 kommentarer:

  1. Vad skönt det såg ut att åka slalom.. önkar vi hade skidor allihopa... det blir så dyrt att hyra.
    Han är för go Oscar =)
    Kram och ta hand om däj !!

    SvaraRadera
  2. Vi har inte heller skidor för hela familjen. Vi har köpt en del på blocket. Linus har fått nytt eftersom vi räknar med att Ida och Oscar kan ärva honom så småningom. Mannnen har hyrt skidor men vi skall nog köpa till honom. Iofs en dyr engångs kostnad men sen har man ju dem i många år :)

    SvaraRadera